3ds Max : Gölge yoğunluğu Mental Ray
Kendime örnek bir sahne hazırladım sahnenin sağında ve solunda 2 tane photometric ışık bulunmakta
Gölge olarak Ray Traced seçili ışık değerleri 1500 cd
Shadow parameters ayarlarından density değerini arttırmama rağmen gölge yoğunluğunda bir değişiklik göremiyorum.
Atladığım bir yer mi var sizce ?
Sahnedeki ışık tam istediğim gibi ama gölge yoğunluğu düşük zemin ve çevresine biraz daha görünür bir gölge olsun istiyorum
http://i66.tinypic.com/534a9s.jpg
- Offline
- Erkek
Söylediğin yer ile hiç bir alakası yok
Kutucuk işaretli
Teşekkürler
- Offline
- Erkek
ışıklarında rectangel, disk, shphere vs. özellikler açıksa ise bunların değerini düşürürsen gölgen artar ve keskinleşir.
- Offline
- Erkek
Işıklarda rectangel açıktı bunların seviyesini düşürdüğüm zaman istediğim gölgeyi elde edemedim nesne çevresinde çizgisel keskin bir gölge oluştu
Nesne ve zemin arasında soft bir gölge olsun istiyorum şuan var ama çok az belli oluyor bu yoğunluğu arttırmanın bir yolu yokmu ?
Density değeri burada devreye girmesi gerekirken çok yüksek değerler girmeme rağmen hiç bir değişiklik olmuyor?
- Offline
- Erkek
Photometric ışıklar aynı düzlem üzerinde ise birinin yerini değiştirebilirsiniz. Ya da ışıklardan birinin değerini biraz azaltabilirsiniz. Sahneyi göremediğim için pek bilemiyorum ama, her iki ışık da bir diğerinin gölgesini aydınlatıyor olabilir. Işık değerlerini değiştirerek deneyebilirsiniz.
- Offline
- Bayan
gölgelerin daha koyu olmasını istiyorsan
- (eksi) değer girmelisin
birde exposure sorunu var
kullandığın exposure da probem çıkarır
exposure kullanıyorsan hangi exposure`ı kullanıyorsun?
- Offline
- Erkek
Tuğba
Sahnedeki ışıkların yerini değiştirirsem arka plan rengi değişmiş oluyor.
Örnek render`da görüldüğü gibi arka plan böyle olmak zorunda düz beyaz şeklinde.
Söylediğin bir yerde doğru aslında gölgeleri yok ediyor olabilir ama + müdahale ederek bunları arttırmanın bir yolu vardır elbet.
Erkan
Eksi dediğiniz değer nedir acaba ? Density değerinden bahsediyorsanız onu eksiye düşürdüğüm zaman gölge tamamen kayboluyor.
Exposure olarak hepsini sıra sıra denedim şuan logarithmic seçili
- Offline
- Erkek
mr photographic exposure control kullan
epusure ayarını yaptıktan sonra
epusure`ın physical scale ayarını untiless e getir ve değerini 95000 e çıkar
ışıklardan sadece birinin Density değerini -10000 yap
kömür karası bir gölge elde etmiş olman gerekiyor
istediğine yakın bir koyuluk elde edene kadar Density değerini yarıya idirerek denemeler yap örnek: -10000, -5000, -2500...... gibi
- Offline
- Erkek
Zemin renginin değişmemesini istiyorsan eğer onun da bir yolu var. Şuan eklemiş olduğun ışıkları exclude ile zeminden bağımsız hale getirebilirsin. Yani arka plan bu ışıklardan etkilenmez, ışık almaz. Arka plan için de sahneye üçüncü bir ışık ekleyip o ışığın exclude ayarı ile de nesneyi o ışıktan bağımsız kılabilirsin. Böylece ekleyeceğin o yeni ışık sadece arka planını aydınlatırken mevcut ışıkların da arka plan rengine etki etmeden sadece nesneni aydınlatır.
- Offline
- Bayan