3ds Max : Materyal Birleştirme
Ben http://cg-interiors.co.uk/wp-content/uploads/2013/02/vray-wireframe-7.jpg bu adresteki wireframe görüntüyü max ile elde etmek istiyorum. benim şuanda ihtiyacım olan ışık ile bir materyali birleştirmek. light mtl ile bir materyali nasıl birleştirebilirim?
- Offline
Çok basit bir yöntem ile bu görseli yakalayabilirsin. Burada ışık ile material birleştirilmiyor. Objenin materialinin kendi özellikleri kullanılarak wireframe görüntü elde ediliyor. Sana bahsedeyim. Öncelik ile sahnende standart ışıklardan skylight`ın olması yeterli. Material olarak ta standart material kullanarak içindeki seçeneklerden wireframe görünüm özelliğini aktifleştirip diffuse kanalına önce "glow map" ardından glow map in diffuce kanalına da "ramp map" atayarak ve background`a da ramp map atayarak bu görselliğe kavuşabilirsin. Kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
İbrahim,
bir başka yöntem de bende var :)
öncelikle environment rengini istediğin renk yap (burdaki görselde mavi mesela) daha sonra sahnene render setup menüsünden vray global swithes sekmesinde override material ata(bu da vray material olsun rengini açık bir renk yap) daha sonra Effects menüsünden (8tuşuyla erişebilirsin) Vraytoon seç ve ekle. Onun alt ayarlarından maps kısmında color` a swirl material at. Sonra swirl materialin ayarlarından istediğin maviyi base seç parlama etkisi yapacak swirl coloru da açık mavi seç. Bu şekilde render aldığında istediğin görüntüyü elde edeceksin.
Kolay gelsin.
Emre,
Senin yöntemi de deneyeceğim.. bilmiyordum daha önce.. bakalım fark olacak mı ? ;)
- Offline
- Erkek
Sahnedeki bütün objeleri editable poly yapıp sonra bütün edgeleri seçtikten sonra create from shapes yaparsak sadece edgeler kalıyor. Edgelerede beyaz renk seçersek oluyor. Ama sahnede çok obje varsa bu yöntem uğraştırır.
- Offline
- Erkek