3ds Max : Vray Render de ies Spot Işıgı sorunu
Arkadaşlar merhaba;
Anlam veremediğim bir ies spot sorunu ile karşı karşıyayım. İES Spotumun duvara verdigi ışık neden se pürüzlü. İlk başta deneme renderlerin de normal çıkan spot saha sonradan bildigimiz pürüzlü efektli bir ışık yansıması oluşturuyo. Yani Photoshopta ki ``Flim Grain `` efekti gibi. Bi yardım ederseniz.çok sevinecegim. Bu Arada yeni saheye teker teker merge ettim ama sorun bi süre sonra tekrarlıypr kendisini. Kullandıgım Max versiyonum (2015 / Vray 3.00.07)
- Offline
- Erkek
Duvardaki malzemenin reflection subdivs`ını arttırman lazım. Birde sahneni biraz daha aydınlık hale getirmelisin.
- Offline
- Erkek
Denedim Olmadı. Bence Başka bir sorun var.
- Offline
- Erkek
Aktif yada de Aktif kutucukları ile ilgili olabili mi. Yada kötü ihtimal max versyon uyumsuzlugu olabilir mi? Vray ile ilgili. Acilll
- Offline
- Erkek
subdivs`i yükselt
- Offline
- Erkek
Buradaki pürüzlü / grenli görüntü; ışığın kendisiyle ilgili bir ayar mı emin değilim ama duvardaki "noise" efekti ya da "bump" etkisi fazla ise doğal olarak öyle bir görüntü verir. Duvara atadığınız material ile doğrudan ilgili bir sorunsal.
- Offline
- Erkek
Ek olarak genelde mekandaki ışık yetersizliğinden dolayı grenli görünüm ortaya çıkıyor. İES ışıkların etkisini hiç kullanmadan mekanda yeterli / net bir ışık elde ediniz.
- Offline
- Erkek
Sadece ışık kaynağının etki ettiği yerlerde sorun var.Aslında bu sorun değil normal bir şey.Muhtemelen bump kanalından kaynaklanıyor olabilir.Değilse bump,reflect,reflect glossiness kanalında map olabilir.Bu kanalları boşaltıp render alırsan bu şekilde görünmeyecektir.
- Offline
- Erkek