3ds Max : hdrı yansımasını arttıran?
Merhaba iyi çalışmalar. Vray Dome a atadığımız HDRI`ın binanın camlarındaki yansımasını arttıran yada dahada belirginleştiren " Overall mult " değeri mi yoksa " render mult " değer mi acaba? Renderımda yansıma var ama yetersiz bir yansıma.
- Offline
- Erkek
2 kere aynı HDRI kullanılarak çözülebilir.. videoda yukarıdaki hdri 8`e basıp instance yapılan... izlediğin hdri ise dome light`e atanan "reflection" gibi değerleri kontrol eden HDRI.
https://youtu.be/PBjFXe-fuI0?t=465
- Offline
- Erkek
overall ve render mult ayarları ne işe yarıyor peki?
- Offline
- Erkek
onlar renderın daha aydınlık ve karanlık çıkmasını etkiliyor diyebilirz
- Offline
- Erkek
overall hdri nin tamamının şiddetini artırır. render mult da sadece render sırasında şiddeti artırır. Daha doğrusu adı üstünde overall değeri x render mult kadar şiddettle renderlanır.
Ne işe yarar dersen mesela hdri nin şiddetini artırmak istiyorsun diyelim fakat backgroundda da görmek istiyorsun. overall dan artırırsan arkaplandaki görüntünün de şiddeti artacağından kimi hdrlerde bembeyaz bir arkaplan görürsün. böyle durumlarda overall a ellemeyip sadece render mult u artırırsın.
örnek : hdri overall 1 iken render mult 5 ise render da hdri 5 katı şiddettle renderlanır
overall 0.5 render mult 2 ise 2x0.5 = renderda yine 1 şiddetinde renderlanır.
overall 5 render mult 0.1 ise renderda 5x 0.1 = 0.5 şiddetinde renderlanır gibi...
- Offline
- Erkek
Bence HDRI mapini slotta ayrı iki farklı map olarak kopyala. Bir tanesinin adına background digerinin adına lighting ismini verebilirsin. Dome light`ı lighting isimli hdrı dosyanı ata. "8" basıp environmant kısmınada background isimli hdrı dosyanı ata. boylece yansıyan aydınlık karanlık dengesı ile ışık dengesini farklı parametreler ile kullanabilirsin.
Çünkü bazen ışık çok yetersiz geliyor tek slotta değeri yükseltince backgroundada aşırı aydınlık çıkabiliyor.
- Offline
- Erkek