3ds Max : gizli ışık
Arkadaşlar ışıklarla ilgili bir sorunum var, sahnemde birçok ışık olmasına rağmen cok koyu ve karanlık renderlar alıyorum. Dışarıdan yoğun bir şekilde vray sun giriyor, tavandan gizli bir sekilde koyulmuş ve multiplieri 20 olan bir ışık kaynağım daha var, ayrıca spotlarım var ies şeklide hepsinin powerı 3000 neredeyse, üstelik birde yatak başından ve lambaların içlerinden gizli ışık yapmaya çalıştım vray lightlar ile, invisible tik atıp onlara da bayağı değer verdim. Render ayarlarımda default ışıkları kapattım onların etkisi iyice çıksın diye, kaçıncı kezdir ayarlarımı düzeltiyorum ışıkların şiddetini bir o kadar arttırıyorum ancak renderda ne gizli ışık etkisi görünüyor ne de yeterince aydınlık. Sadece düzgün bicimde vraysun etkisi görülüyor o kadar. Ne yapmam gerekiyor acaba?
- Offline
- Bayan
Camera duvar yada benzeri bir nesnenin icinde kalmış olabilir.olmadi yeni bir max dosyasi açın tek pencereli bir oda olusturun vraysun ekleyin enviromente vray sky ekleyin vray camera kullanin
- Offline
- Offline
- Bayan
Genel ışık olaylarıyla ilgili yorum yapacağım.
Öncelikle renderda karanlık aydınlık dengesini etkileyen bir çok parametre var.Çoğuda sahneye bağlı deneme yanılma yöntemi ile oluşuyor.
Vray pyshical camera kullanmanda fayda var. Oynayabileceğin ayarlar;
f-number: Fotoğraf makinalarındaki "diyafram" anlamındadır. Diyafram değeri yükseldikçe objektiften giren ışık miktarı azalır bu nedenle sahne kararır. Değer düştükçe daha yüksek pozlama ve dolayısıyla daha fazla aydınlık bir sonuç elde edilir. (Shutter speed ile ters orantılı olarak kullanılır, birinin değeri yükselirse diğerini kısarız. )
Exposure: f-number ve shutter speed araçlarının kullanılabilmesi için seçili durumda olması gerekir.
Shutter Speed: Pozlama süresini belirler. Uzun süre pozlama "aydınlık" kısa süreli pozlama "karanlık" sonuç verir. Burada kafanızı ilk başta karıştırabilecek olan şey, gireceğiniz değerle sonucun ters orantılı olmasıdır. Büyük değer girdiğinizde sahneniz kararırken, küçük değerlerde aydınlanacaktır.
Film speed (ISO): Shutter speed in tam tersine düşük değerlerde sahnenizi karartıp, yüksek değerlerde aydınlatır. yüksek iso,aydınlık sahne, düşük iso, karanlık sahne.
Render Setup`ta Vray sekmesinde bulunan color mapping;
Sahne genel olarak karanlıksa aydınlatmak için ya ışık kaynağını arttıracağız ya da color mappingle oynayacağız. Bu durumda ışık alan yerlerin aydınlığına bakacağız çok aydınlıksa Işık kaynağıyla oynamamıza gerek yok Işık almayan bölgelerin ışığını arttırmak için color mappingden yararlanmalıyız. Buradaki linear multiply ve exponental ve Reinhard hariç değerler pek uygun değil.
Diğeri ise gamma;
http://cgblogger.com/3dmax-egitim/gamma-nedir.html
Gamma açık çalışmanı öneririm.
Ayrıca aldığın renderıda eklersen, sahnene bağlı daha yararlı yorumlar alacaksındır.
- Offline
- Erkek
Merhaba
vray 3.0 kullanıyorsan eğer global switches kısmında probabilistic light diger bir bölüm var bu aktifse pasif yapıp birde o şekilde deneyin
Kolay Gelsin
- Offline
- Erkek
- Offline
- Bayan