3ds Max : 3ds`den Ue4`e Kaplamalı Model Atmak
Selamün aleyküm arkadaşlar.Başlıkta da belirttiğim üzere 3ds maxten unreale model atmakta sıkıntı yaşamaktayım.Model ue4`ün içerisine geliyor fakat kaplamasız bir şekilde geliyor.Bazı sahnelerde fbx import edeyim derken birçok hata ile ve uyarı ile karşılaşıyorum.Toparlayacak olursam 3ds maxten ue4`e kaplamalı model nasıl atılır ve fbx kaydederken nasıl sorunsuz işlem yapılırın cevabını bu konuda bilgi sahibi kişilerden cevaplamasını rica ediyorum.Şimdiden teşekkürler.
- Offline
- Erkek
Buradan başlayabilirsiniz. http://www.moddb.com/members/garyosavan/tutorials/3d-modeling-standart-for-game-developers-turkish
- Offline
- Erkek
bu faydalı bilgileri daha öncede görmüştüm.Şu anda çıktısını aldım ve tek tek okuyacağım.Teşekkür ederim İzzet Bey.Bir konuda unreal için ışık hesaplaması günler aylar sürebilir denmiş.Bu doğru mu?
- Offline
- Erkek
az önce bir fbx export denemesi yaptım ve unreale tüm modellerim grup halinde gitti.Yani içerideki objeleri tek tek seçemiyorum.Sahneyi bir kerede ama grup olmayacak şekilde atmanın bir yolu var mıdır ?
- Offline
- Erkek
Import ederken çıkan pencerede Combine Meshes seçeneğini kaldırın. Işık hesaplamaları da günler veya aylar sürmüyor bu arada.
- Offline
- Erkek
teşekkürler deneyeceğim önerinizi.Bu forumda bir konuda öyle yazılmış.Bende ona istinaden sordum .
- Offline
- Erkek
Dediğinizi denedim fakat bu seferde tüm parçaları kendi içiersinde ayrıştırdı.Yani hepsini asset olarak tanıdı . Bunu düzeltmenin yolu sanırım objeleri birbirine attachlamak.
http://prntscr.com/7eou09
- Offline
- Erkek
Evet. Max içerisinde bütün olarak aktarmak istediğiniz objeleri birleştirmeniz ve gerekiyorsa material ID`lerini belirlemeniz lazım. Export etmeden önce de objeye Multi/Sub Object materyali atamayı unutmayınız, yoksa UE material ID`leri tanımıyor.
- Offline
- Erkek
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.Sizin önerileriniz doğrultusunda bir deneme sahnesi yapacağım.Sanırım unreal engineye herhangi bir proje için (mimari görselleştirme,oyun vs.) belli başlı dikkat edilmesi gereken kurallar var.Modelin low poly olmasından tutun unwrap maplerin düzgün hazırlanmış olması , smoothing groupsların düzgün olması gibi.Yani unreal başlı başına bir program ve oturup çalışılması gereken bir süreç.
- Offline
- Erkek
Mehmet Bey ; 3ds maxte gerekli objeleri birbirine attachladım ve teker teker material id verdim.Unreale attım ve sorunsuz bir şekilde aldı.Bu aşamalar her sahnede yapılması gerek mi? Çünkü modeli çizerken bile bu aşamaları düşünüp çizmek gerekecek.Yani anladağım kadarı ile vray render motoru ile kaplanmış hazır halde olan bir sahneyi kaplamalı bir şekilde unreale atmamız için gerekli olanlar,tüm materyalleri standart materyale çevirmek,materyal id vermeden kapladıysak materyal id verip ayrıca bir daha kaplamak ,bir objeyi grup halinde almak istiyorsak edit poly diyip attachlamak,varsa unwrap düzenlemek yumuşatmalara dikkat etmek ve Türkçe karakterler kullanmamak.Benim aklıma şu anlık gelenler bunlar.
- Offline
- Erkek