3ds Max : 3ds MAx Animasyon yardımı Arkadaşlar
Arkadaşlar bir konuda yardıma ihtiyacım var.
Elimde bir cihaz var Elektronik. Ben bu cihazı animasyona çevirmek istiyorum.
3d de hazırlıyorum bir nevze cihaz çok parçadan oluştugu için hepsini gurupluyorum. Guruplayıp animasyon yaptıkdan sonra hareketimi sağlıyorum. Ardından gurubu bozup cihazın başka bir parçasına animasyon vermeye çalıştıgımda onceki yaptıgım animasyon kayboluyor. yardımcı olurmusun lütfen.
- Offline
- Erkek
kendinde söylediğn gibi sen grupa key veriyosun o nedenle grubu bozduğunda parçalar hareket etmiyor tek tek parçalara key vermen gerekir bidaha yada grup yerine bi objeyi ana obje seç ona diğer parçaları link le sonra o ana objeye animasyonu ver böylelikle diğer parçalarada animasyon sırasında farklı hareketler verebilirsin
- Offline
- Erkek
Evet son deiğin linkleme sanıırm daha mantıklı olacak hemen deneyeceğim. Cihazı dondürmek için bunu kullanacağım. hepsini seçtiğimde parçaları guruplamadan roteteyi merkeze vermiyor başka herangi bir yere veriyor. Cihazı tam merkezden çevirmek için ne yapmak gerek peki hocam.
Birde bir sorum daha olacak.
Linkler görüntülere ait. MEsala birinci resimde frame hareketi ile kapaçı açıyorum.
2. resimde MNT kart geliyor kızaga oturuyor buraya kadar sıkıntı yok.
3. resimde gördüğün üzere ikisine birden kızapı kapatma animasyonu veriyorum. ve MNT kızakla beraber yerine girmiyor once kızak hızlı bir şekilde yerine gidiyor kart geriden geliyor. bu problemi nasıl çözeceğim.
Daha yeniyim 3d de o yuzden bilgisizliğim mütiş çok :) yardımcı olursanız sevinirim.
http://i.hizliresim.com/RYLZvo.jpg
http://i.hizliresim.com/rQBkzB.jpg
http://i.hizliresim.com/b5AX7V.jpg
- Offline
- Erkek
timelarını tutturman için kartın keyleriyle oyna yada onuda linkle çözebilirsin ama nasıl anlatıcam burdan onu bilemedim
- Offline
- Erkek
Haklısın uygulmalı video olsaydı keşke nese bi şekilde link felan çözecem yada karttan vazgeçeçecem artık
- Offline
- Erkek
Şimdi mantık çerçevesinde kouşacak olursak burda hareketli parça kızak olduğuna göre
kartı Aouto key ile belli bir framedan sonra kızağa linklemen gerekiyor . Eğer geri çıkacaksa da tekrar belli bir zaman diliminden sonra da unlink etmelisin.Tabi söz konusu zaman olduğundan çok ince ayar çekmelisin.Yani kartı getir kızağa yerleştir sonra linkle o konumda ve bir key ata o konuma . Sonra kızağı harekete geçir. Ve aynı şekilde kızak tamamen çıktığında da unlink et kartı al . Hadi kolay gelsin bakalım :)
- Offline
- Erkek
Link ve unlink, animasyon transform bilgilerini değiştireceğinden ne yazık ki problem yaşanacaktır. Link mantığını Link Constrain ile kullanmak istenilen serbestliği getirecektir. Dummy bir nesneye yaklaşma ve kızağa oturma animasyonu verilmeli, ardından ilgili actor nesneyi link cons. ile bu dummy`e bağlamalı. Sonrasında 2. hedef olarak da ilgili karede kızak tanıtılmalı. İşlem basit tarifi zor. Hee, ben olsam böölemi yapardım ? Hayır tabii ki de, daha kolay yollar da var. Sadece kafayı çalıştırın yeter... :)
- Offline
- Erkek