3ds Max : Çatının devamını aynı hizada nasıl uzatırım?
Merhabalar..
Arkadaşlar bir kulübe yaparken çatısını aşağıya doğru uzatmam gerekti. Sonrasında uzatmaya devam etmem gerekti ancak ancak bir öncekiyle aynı doğrultuda olması gerekmekte. Bunu move ile yaklaşık olarak yapmak var ama ben göz kararı istemiyorum.Gerçek anlamda aynı doğrultuda olmalı. Nasıl yapabilirim?
Aşağıdaki linkte inceleyebilir misiniz?
http://s4.dosya.tc/server2/fte3d9/dag_evi_deneme-01.jpg.html
Bir de max ile ölçülü çalışmak pek kolay değil sanırım. Line vs kullanırken ölçülerle çizim yapmak için ne yapmam lazım? Yoksa illaki Autocad ile çizip de max`e aktararak mı yapmak daha mantıklı??
Teşekürler..
- Offline
- Erkek
Arkadaşım sağol ama olmuyor çünkü benim çizimimde "B" yüzeyinin bitimi yere dik açıyla duruyor. Bu durumda Extrude yapıldığında sola düz bir şekilde uzama oluyor. "B" çatısı doğrultusunda gidemiyor.
Resimdeki sola doğru çıkmış olan çıkıntıyı yani "A" çıkıntısını düz istemiyorum; "B" doğrultusunda istiyorum.
Teşekkürler..
- Offline
- Erkek
İkinize de teşekkür ettim. Ben de kendimce bir yorum yaptım bunların ışığında... Şöyle bir çözüm buldum;
B çatısının üst yüzeyini Extrude ile kalınlaştırıyorum. Sonra yeni oluşan kalınlığı B çatısına paralel olarak aynı doğrultuda bir kez daha Extrude ediyorum. Ve en son uzattığım bu çatı parçasını bu kez de aşağı doğru yani -z istikametinde bir kez daha Extrude ediyorum. Fazlalıkları siliyorum.
Ama Max bu konularda neden geri kalmış acaba?? Özel pluginler var mı bu gibi araçlar için?
- Offline
- Erkek
A çatısını B çatısı doğrultusunda Extrude etmek için B çatısının doğrultusunda snap ile bir spline çizin ve Editable Poly - > Extrude along Spline komutu'nu kullanın, bu şekilde kolayca yapabilirsiniz.
- Offline
- Erkek
Teşekkür ederim ilk fırsatta deneyeceğim..
Peki birşey sorsam;
Basit değil de karmaşık tarzda binaları Villa vb. max ile mi tasarlarsınız yoksa Autocad ile önden yandan üstten çizip de max`e mi aktarırsınız? Hangisi kolayınıza gelir?
Bir de Sketchup`da bu tip tasarımlar çok kolay oluyor, max`e aktarırken ufak tefek sorunlar oluyor, bununla ilgili deneyiminiz var mıdır?
Kolay gelsin..
- Offline
- Erkek
3dmax de bu tarz problemlerle bende karşılaşıyorum. Benim yöntemim koordinat düzlemini eğimli yüzeye göre ayarlamak ve bu şekilde eksenlerle çalışmak.Böylece ölçülü bir kaydırma yapılabiliyor. Bunun için bir kutu çizip bu kutuyu normal align komutu ile eğri yüzeye hizalıyorum. Daha sonra yukarıda Ferit arkadaşın gösterdiği yerde en alttaki pick seçeneğini seçip hizaladığım kutuyu seçiyorum.Böylece 3dmaxin koordinat ekseni kutunun ekseni ile aynı oluyor. Böylece eğri yüzeyde kendi eksenlerinde taşıma ve kaydırma rahatca olabiliyor. Dikkat etmek gereken iş bitince koordinat eksenini normale çevirmek.
Bu tarz eğri yüzeylerle çalışmayı kolaylaştırıcı pratik yollar varsa paylaşmanızı rica ederim.
- Offline
- Erkek
Arkın kardeşim tamamdır denedim oldu.. Allah razı olsun.. Tekrar teşekkürler..
- Offline
- Erkek
Hadi buna bir katkı da benden olsun Arkın kardeşim... Line yapmaya gerek kalmadan Çatı seçiliyken ve seçim araçlarından "Edge" işaretliyken sağdaki "Edit Edges" menüsünden "Create shape from selection" butonu tıklanır ve böylece seçtiğimiz Edge`den bağımsız bir line oluşmuş olur. Bu line`ı senin anlattığın şekilde doğrultu belirlemekte kullanabiliriz.
- Offline
- Erkek