3ds Max : 3ds maxde atanan materialin silinmesi
Arkadaşlar max ile ilgili şöyle bir sorum olacak. Bir material atadım daha sonra bu materiali silmek istiyorum. İlk başta boz çizerken renk veriyorum bu tür malzemesiz sadece renk olmasını istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim.
- Offline
- Erkek
Yukarda seçeneklerde Rset ALL material diye bir secenek var ona tıklarsan hepsi silini.
TEk silmek istiyorsanda silmek istediğin matr li seçip altta X işareti olan butona tıklayabilirsin.
- Offline
- Erkek
Sorumu tam anlatamadım sanırım. Tekrar deneyim.
Map01 materialini tanıttım ve sahnemdeki Box01 objeme atadım .
Boxı çizerken rengi maviydi Material atadığım için rendi Map01 rengi olan kırmızı oldu. Ben bu Box01 den atadığım materiali silmek istiyorum hiç material olmayacak tekrar ilk çizdiğim şekle nasıl getirebilrim.
- Offline
- Erkek
Bunu ben bir script ile yapıyorum. Zamanında max içerisinde bende çok aramıştım ancak herhangi bir yerde bulamadım.
Şu şekilde bir script ile bu işi yapabilirsin;
"$*.material = undefined"
$ = Seçili olan anlamına gelir
$* = Seçili olan Obje demektir
$*.material = Seçili olanın Objenin materyali demektir.
$*.material = undefined / Kodun tamamının anlamı ise seçili olan objenin materyalini tanımsız yap demektir.
Tırnak içerisindeki bu kodu Max ekranının sol alt köşesinde bulunan script alanına yazıp enter a bastığında seçmiş olduğun obje üzerinden materyali silecektir
- Offline
- Erkek
Çok teşekkür ederim...
- Offline
- Erkek
Diffuse kanalını deaktif et,yada boş bir materyal slotunun boş olan kutucuğunu o materyalın slotuna sürükle,çıkan seçeneklerden swap modunu seç.
Bu kadar..
- Offline
- Erkek
script bunadamı ne gerek var anlamadım.
- Offline
- Erkek
Arkadaş Objesinin renginin Base color haline dönmesini istiyor. Yani bir obje yarattığınızda ilk atanan geçici renkli haline. Bir objeye materyal atadığınız andan itibaren isterseniz materyal reset butonu ile silmeyi deneyin yine farketmez. O obje üzderinde artık bir materyal tanımlı durumdadır. Difuse kanalını deaktif de etseniz obje hayla üzerine atanmış olan materyalin etkisinde kalacaktır.
İsterseniz şu şekilde deneyin. Bir obje yaratın ve materyal atamadan önce Modify bölümünden objenin geçici rengini değiştirin.
Objeye bir materyal atayın ve tekrar modify bölümünden geçici rengi değiştirmeye çalışın. Sonra difuse kanalını silip tekrar deneyin. Sonra materyale reset atıp tekrar deneyin. Bakalım olacak mı.
Bir objeye materyal atadıktan sonra artık Modify bölümündeki geçici renk bölümünden objenin rengini değiştiremezsiniz. Ta ki tanımsız yapana kadar.
Materyali tanımsız yapmak içinde bir buton var mı ben bu kadar senedir bulamadım. Script en pratik yolu. Arkadaş da bunu yapmak istiyor
- Offline
- Erkek
Evet Erkan bey sanırım script bu işin tek yolu.
Birde script ile aynı mantıkta bir olay var onu buldum sizinde işinize yara belki Sol Alt script yazdıgımız yere şunu yazıyoruz
$Box01.material=unassigned yazarsanız siliniyor. Bu işin sanırım tek yolu bu
cevaplarınız teşekkürlerr iyi çalışmalar.
- Offline
- Erkek
Yazdığınız şey de bir script.
Ancak sizin yazdığınız scripte sahne üzerinde adı sadece Box01 olan objenin materyalini tanımsız yapacaktır.
Eğer $*.material şeklide kullanırsanız hem objelerin adlarını kontrol etme derdinden kurtulursunuz, Hem de birden fazla obje seçerek de tek seferde bu işlemi yapabilirsiniz.
- Offline
- Erkek