3ds Max : skin envolope bone skıntısı (sorudur)???
arkadaşlar hareket verecegimiz modele boneleri ekledigimizde hareket kazandırmak için skin atıyorum ve envolopeların bazıları dikken bazıları yatay cıkıyor dikkatli baktıgımda boneların finleri açık oldugundan bu şekilde yapıyor bunu boyle yapmasının sebebi ne yada bir mantıgı varmı birde bonelar fin atmanın avantajı yada dez avantajı nedir .
- Offline
- Erkek
dik veya yatay envolope çok ta önemli değil en azından benim açımdan çünkü skini weight boyama ile yaptığımdan dolayı. yatay envloplar dediğin gbi ucu açık bonlerda yapabilmekte bir yatay olarak geniş bir bone kullandıysan onlarda yapmakta.
ucu kapalı bonelarla ik fk olayını yapabilirsin, strech squash yapabilirsin.
- Offline
- Erkek
weight boyama ile yaptığımdan dolayı demişsiniz birde son yazdıgınız cümleyi biraz açarmısınız ??
- Offline
- Erkek
weight boyama dediğim hangi vertex in hangi bonelar tarafından etkileneceğini sağlamak için skin modiferı içinde vertexlere girilen değerler. bunu ister vertexleri seçerek yapın ister brushlar ile boyama yaparak. ister tabloda seçerek yapın. siz anladığım kadırı ile böyle değilde envelopların etki alanlarını büyüterek veya küçülterek yapıyorsunuz buda iyi sonuçlar vermez sadece kabaca verir. daha detaylı ve gerçekci sonuçlar için weight değerleri girmeniz gerekmekte.
son dediğimde ise öncelikle ik / fk olayını bilmek lazım aşaığdaki linkten bakabilirsin
https://www.youtube.com/watch?v=_zXCHijx9pw
strech squash ta bonların ik de iken esnemesi uzaması.
- Offline
- Erkek
eyvallah alakan için cok saol tsk.
- Offline
- Erkek