3ds Max : Ebedi Sorun :)

Ebedi Sorun :)
Beyaz-KelebekBanu KocataşAvatar

Selamlar herkese.

Biliyorum bugüne kadar yüzlerce kez soruldu ama ben de sormak zorundayım :)

Bilgisayarım amd phenom x6, 16 gb ramim var, ayrıca işlemcim çok ısınıyor diye geçen gün coolmaster evo marka bir fan taktılar işlemciye artık ısınmıyor, ama yaklaşık 3-4 villa ve çevrede 40 -50 kadar Proxy yapılmış bitkiler var. Normalde bu bilgisayarımın bu renderi çok rahat alması gerektiğini söylüyorlar ama renderin ortasında max kendini kapatıyor, ayrıca ben çok temiz çalışırım yani sahnede hatalı bir obje yada çizimlerde abartılı poligon sayıları olmaz, buna rağmen neden alamıyorum bu renderları, bir fikri olan varmı? Bitkileri archmodelsten kullanıyorum acaba ondan kaynaklanıyor olabilirmi? İlgilenecekler için şimdiden çok teşekkürler...
Bu arada max 2014 ve vray kullanıyorum.


hayatı yaşa...
2014-11-01 14:09:02 Edit:2014-11-01 14:10:37
  • Offline
  • Bayan
bitkileri gizleyip birde öyle
fallofaherocan birinciAvatar

bitkileri gizleyip birde öyle deneyebilir misiniz. proxy olması sadece çalışma alanını rahatlatır render alırken gerçek poligon değerleri hesaplamaya dahil olur ve muhtemelen 40-50 bitkinizin poligon değerleri hayli yüksek olabilir.


2014-11-01 14:32:14
  • Offline
  • Erkek
Vray/settings/system tabındaki Dynamic memory
Derya BirinciDerya BirinciAvatar

Vray/settings/system tabındaki Dynamic memory limit ini yükseltmeyi deneyin. Bununla birlikte archmodels bitkileri genellikle yüksek yüzey sayısına sahip modellerdir. Objeleri instance proxy yapmanız işe yarayabilir. Yine de bitkileri tamamen kaldırıp render almayı deneyin, şayet hala aynı sorunla karşılaşıyorsanız başka pek çok nedeni olabilir örneğin;

Dosyanız herhangi bir hazır modelle gelen "note" objeleri tarafından istila edilmediyse (ki bu kayıt süresini de ciddi uzatır ve dosya boyutunu da şişirir) sahnenizdeki poligon sayısı milyonları bulmuyorsa, çok büyük ebatta map dosyaları ya da hazır material setup ları kullanmıyorsanız, makinanızdaki donanım birbiriyle uyumlu ve stabil çalışıyorsa (parçalar birbiriyle uyumlu olmayabilir bu da performansı etkiler, ya da makinanız toz vb. dış etkenler nedeniyle performans kaybedebilir)

Buna benzer tüm fiziksel ve teknik problemlerin oluşmadığından eminseniz, max 2014` un buglarıyla başınız derttedir muhtemelen. 2014` te vray camera ile alakalı bir titreme problemi de vardı, başka bi takım sıkıntılar da yaşadığım için 2013 e geri dönmeyi tercih ettim, ya 2015 i bekleyip stabil hale gelince ona geçeceğim ya da 2013 kullanmaya devam.


2014-11-01 14:34:08
  • Offline
  • Bayan
Dynamic memory limit konusunda
halkaFurkan YILMAZ

Dynamic memory limit konusunda testler yaptım ama ne işe yaradığını anlamadım hiç.


Nette baya bilgide okudum ama bir etkisini göremedim ben.

Dynamic memory limit tam olarak ne işe yarıyor ?


www.furkanyz.com
2014-11-01 14:44:03
  • Offline
  • Erkek
dynamic i ayarlamıştım zaten
Beyaz-KelebekBanu KocataşAvatar

dynamic i ayarlamıştım zaten önceden, bitkileri kapatınca render alabiliyorum, ama sorun şu ki, sahnede öyle abartılı bitkler yok! dediğim gibi 50 civarı bitki var ve 16 gb ram bu kadar bitkiye yetmiyorsa ben ne yapıcam, bazı çalışmalar görüyorum çevreyi tamamen ağaçla kaplamışlar nerden baksanız 1000 tane ağaç var, onlar nasıl alabiliyorlarki renderları?

Birde şöyle bir durum var, irradiance map very low iken iyi kötü alabiliyorum, onu low yaptığımda alamıyorum, bildiğim kadarıyla bu ikisi arasında çok büyük fark yok ama neden almıyor?


hayatı yaşa...
2014-11-01 15:08:45 Edit:2014-11-01 15:11:46
  • Offline
  • Bayan
archmodel çok gerçekçi ancak
fallofaherocan birinciAvatar

archmodel çok gerçekçi ancak çok poligonlu modeller üretiyorlar bu açıdan biraz kullanışsız bence, eğer archmodel den 50 bitki kullandıysanız belkide 30 milyon poligon tutmuş bile olabilir.


2014-11-01 16:13:23
  • Offline
  • Erkek
peki ne önerirsiniz, 3dmaxin
Beyaz-KelebekBanu KocataşAvatar

peki ne önerirsiniz, 3dmaxin kapanmadan render alabileceği, ama çok ta sanal kalmayacak bitkileri nereden bulabilirim?


hayatı yaşa...
2014-11-01 17:24:53
  • Offline
  • Bayan
Forest Pack
KEMALBUDAK34KEMAL BUDAK

Forestpack pro plugini mükemmel çözüm.

Araştırmanızı öneririm.

Binlerce ağaç bile olsa hiç kasmaz.


https://kemalbudak.tumblr.com/
2014-11-01 18:40:53
  • Offline
  • Erkek
Bahsettiniz 1000 ağaçlı renderlarda
arkinyildizarkın yıldızAvatar

Bahsettiniz 1000 ağaçlı renderlarda genenllikle asağıda linklerini verdiğim pluginler kullanılmaktadır.Bu pluginleri kullanarak denerseniz sorun kalmaz bence.

Multiscatter: MultiScatter allows VRay and Mentalray to generate huge amount of objects in array. The support for 64-bit systems allows MultiScatter to create and submit for render, for example, forest or even a city in a blink of an eye. Quick render time generation of objects with optimized RAM management makes process of scene creation as easy as ABC.

http://rendering.ru/ru_en/multiscatter.html

Forestpack:

http://www.itoosoft.com/forestpack.php

 


2014-11-01 18:44:39
  • Offline
  • Erkek
Araştırıcam yazılan bu pluginleri,
Beyaz-KelebekBanu KocataşAvatar

Araştırıcam yazılan bu pluginleri, umarım çözüm olur, çok teşekkürler...


hayatı yaşa...
2014-11-01 22:01:06
  • Offline
  • Bayan

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!