3ds Max : Kaplamayla alakalı bir sıkıntı
Merhaba arkadaşlar,, sorum şu olacaktı ben şimdi hazır mat dosyalarını metarial editöre çağırdığımda her defasında diffuse( kaplamadaki desen ) varsa bump ve reflection ayarlarını tek tek karteladan cağırmak zorunda kalıyorum. bunu her defasında yapmamam için ne yapmam gerekiyor. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..
- Offline
- Erkek
Hazır materyal kullanmamanız gerekiyor :) Yahu zaten hazır kullanıyoruz mapleri çağırmaya üşenmeyelim :D
- Offline
- Erkek
üşenmtekten değil arkadaşım her seferinde bir sürü kaplamayı öle cagırmam zaman alıyor. zamandan tasarruf için
- Offline
- Erkek
Hazır materyal dosyalarının hazırlandığı bilgisayarda; .mat dosyasının ve ilişkili olduğu texture map dosyalarının bulunduğu klasör dizinleri; aynı isim ve aynı yolda olmalı. Örneğin; .mat dosyası ve içindeki texture map`ler; Belgelerim/MateryalArşivi/Kumaşlar ve bu en alt klasörün içindeyse; siz hazır .mat dosyasını bilgisayarınıza indirdiğinizde bu dosya ve texture map`leri aynı isimli klasörlerde ve aynı yolda olmalı. Doğal olarak internetten indirdiğimiz bir çok .mat dosyasını, hazırlayan kullanıcı tarafından hangi yolda kaydedildiğini bilemeyiz :)
En azından ben böyle biliyorum, eğer varsa bir yöntemi ve cevaplayan olursa ben de memnun olurum :)
Edit: .mat dosyasının hazırlanan bilgisayarda hangi klasörde olduğu önemli değilde; eğer varsa, onunla ilişki texture map dosyalarının bulunduğu dizin klasör yolu önemli. Sonuç olarak .mat dosyasını zaten mtl editor`e yüklüyoruz.
- Offline
- Erkek
ben de zaman zaman hazır material kullanıyorum. Eğer material editor de klasörün bulunduğu adres doğru değilse tek tek tanımlamak gerekir. Bence mantıken de bunun bir kısa yolunun olması mümkün değil. Bilgisayar nerden bilsin senin kaplama resmin nerede kayıtlı. Sonuç, böyle kullanmaya devam...
- Offline
- Erkek
customize > configure user paths > external files gelip ordan add basıp kaplamaların olduğu klasörü gidin ve add subpaths tikleyip use path yapın artık sürekli kapmaları göstermenize gerek kalmaz. iyi çalışmalar.
- Offline
- Erkek
Ferhat Bey çok teşekkür ederim, konuyu ben açmadım ama sayenizde öğrenmiş oldum. Çok güzel bir bilgi, tekrar teşekkürler.
- Offline
- Erkek
Ferhat Beyin yaptığının şöyle bir sıkıntısı var ki..
Örneğin 1.jpg isimli bir kaplamanız var ve Ferhat beyin yaptığı gibi hallettiniz.
2 ay sonra da archive edilmiş bir proje geldi.. ya da siz başka bir proje yaptınız. Ve projenizde 1.jpg isimli diğer 1.jpg den farkılı bir map var.
İşte o zaman sizin kaydettiğiniz path deki map i seçer. Örneğin parke deseni yapacağım derken oraya deri bump ı atarsınız :)
- Offline
- Erkek
O yüzden üşenmeyin.. Daha sonra sıkıntı yaşamamak için üşenmeyin :D
- Offline
- Erkek
@eRtanKaRayapi Rica Ederim İyi çalışmalar.
@serkanozdogan tabi sizin çalışma tarzınız ama bu dediğiniz %5 ihtimal ve arşiv yaptığınız dosya kaplaması zaten sizin pcnizde olduğu için sıkıntı olmaz ama farklı pc açarsanız zaten pc isimleri farklı olduğu için yine sıkıntı yaşamayacaksınız. İyi Çalışmalar
- Offline
- Erkek