3ds Max : duvar birleşimlerinde ışık patlaması
Arkadaşlar merhaba. Aldığım bir iç mekan renderında duvar birleşimlerinde bir hata olmamasına rağmen sanki içeri ışık sızıyor gibi bir aydınlanma oluyor. Nedeni sizce ne olabilir? bu arada duvar kendi kendine ışıma yapmasın diye atadığım materyalı override metarial yaptım ve gı ına vray material atadım. Ama düzelmedi.
- Offline
- Bayan
Bir de arkadaki koltuklar siyah deri. Metarial slotta çok güzel deri görünümü oluyor ama nedense koltuklarda istediğim doku oluşmadı.
- Offline
- Bayan
Merhaba,
Televizyonun olduğu duvardan koltuklara doğru target`ı olan bir ışık varmış gibi duruyor, yani acaba arka yüzeyini tv`nin olduğu duvara yaslamış bir gizli bir ışık mı var?
TV`nin arkasındaki duvar ile, uzun koltuğun arkasındaki duvarın materyalleri aynı mı? aynı ise iç mekandaki gizli ışık yerleşimlerinde bir sıkıntı vardır diye düşünüyorum.
Siyah deri koltuklar tamamen gri gözüküyor, acaba material editor`de reflection kanalı çok mu açık değerlerde, bence yansımayı biraz kısın.
Ayrıca sandalyelerde ve kapı ile cam profillerinde herhangi bir materyal algısı oluşmuyor, sadece simsiyah duruyor, materyal editor`de parametrelerini değiştirmenizi tavsiye ederim.
Son olarak deneme render görüntüsüne hakim olan; özellikle televizyonda, soldaki cam bölme ve masada, sağ köşedeki bitki üzerinde belli olan açık grimsi puslu grenli bir görüntü var; belki de deneme render setup ayarlarınızın çok düşük olmasındandır, ama yine de render setup`da ışık sıçramaları, global aydınlanma, image sampler ve settings ayarlarınızı kontrol ediniz.
- Offline
- Erkek
Çook teşekkür ederim. Şimdi dediğiniz şeyleri tekrar gözden geçireceğim.
- Offline
- Bayan
Duvarların materyalleri aynı. Arkada bir ışık kaynağı da yok. Dikkat ettim aynı binanın başka duvarlarında da bu sorun olmuş. duvarların keşişimlerinde aydınlanma var. Materyali değiştirip tekrar oluşturacağım bakalım çözüm olacak mı?
- Offline
- Bayan
materialı değiştirince sorunum çözüldü.
- Offline
- Bayan
sorununun çözülmesine sevindim, ilk mesajımda yazdığım diğer detaylarda da sorun yoksa final renderını alabilirsiniz..
- Offline
- Erkek
Evet biraz daha güzel ayarlarla şu anda render alıyorum. Sanırım o soluk tozlu görüntü gamma değerimin 2,2 olmasından kaynaklıydı. Aydınlatmayı kamera ayarlarıyla yapmaya çalıştım biraz. Umarım daha iyi birşey çıkacak.
- Offline
- Bayan