3ds Max : Kaplamayı Yaya Kaldırımının Kıvrımlarına Göre Atamak?

Kaplamayı Yaya Kaldırımının Kıvrımlarına Göre Atamak?
alex511ahmet koçhisarAvatar

Kaplamayı Yaya Kaldırımının Kıvrımlarına Göre Atamak?

Arkadaşlar merhaba. Resimde gösterdiğim kırmızı ok yönüne doğru düzenli ve kıvrımlı olarak kaldırım kaplamamı nasıl düzenleyebilirim. Bu arada bu yürüme yolunun bir kısmı. Epey bir "S" eğrisi gibi devam ediyor...

http://i.hizliresim.com/89207k.png

Not: Spacing Tool demeyin. Kaldırımlar model değil tamamen Plane üzerine Texture atanmıştır. Model olsaydı spacin tool ile path`i gösterip yapabilirdim diye aklıma geldi ancak malesef kaplama ile yapmak istiyorum. Diğer bir yol olarakda aklıma UVW map geldi ancak bu koca yolun UV Layoutunu çıkartırsam sanırım photoshopta beni uykusuz geceler bekliyor gibi.. İnş daha basit be kolay yoldan bir çözüm önerisi sunan olur...


2014-12-23 14:00:30 Edit:2014-12-23 14:01:57
  • Offline
  • Erkek
Link açılmıyor
OtsukarciAhmet Küçükkaya

Link açılmıyor
b u konuyu sitede ara geniş kapsamlı işlenmişti


ŞU FAKİRE BİR SADAKA BOOLEAN SCRİPT VEREN OLMAZMI ACABA
2014-12-23 15:07:24
  • Offline
  • Erkek
Yolu line ile oluşturup
yavuzSerkan Yavuz

Yolu line ile oluşturup

Yolu line ile oluşturup rectangular kısmından genişlik verirsen kullandığın map kendini yola adapte eder. Tabii doğal olarak dönüş yerlerinde dönüş açısına göre esneme ve daralmalar olacaktır.Kullandığın map'teki taşlatın büyüklüğünü ise materyalin içinden tiles değerlerini kullanarak ayarlayabilirsin.

- İkinci bir seçenek olarak yolu Loft ile oluşturursan yine map koordinatları kendini path'ın şekline göre adapte edecektir.

 


2014-12-23 15:12:15
  • Offline
  • Erkek
Serkan bey çok teşekkür
alex511ahmet koçhisarAvatar

Serkan bey çok teşekkür ederim. Deneyeceğim. Yalnız evet dediğiniz gibi resimde de görünüyor. Dönüşlerde ve dar alanlarda sünmeler deformasyonlar mevcut. Bunların önüne geçemiyoruz sanırım. Yani tile değeri ile değil de direk kaplamamdaki taşlar dönüşlerdede aynı olsun gibi..

Bu arada tekrar çok teşekkür ederim.


2014-12-23 15:19:07
  • Offline
  • Erkek
baska
selamm25

baska yolu daha var uv deyken düz onan planeler latticeyle yamultabilirsin max kullanıyorsan lathe diye geciyor sanırım sünmeleri gidermek içinde uw kulanacaksın
yamulltuktan sonra uw haritasını cıkarırsan daha rahat olur


2014-12-23 15:35:06 Edit:2014-12-23 15:39:14
  • Offline
Serkan bey yapamadım vallahi..
alex511ahmet koçhisarAvatar

Serkan bey yapamadım vallahi.. Nasıl yaptınız vaktiniz varsa kısaca açar mısınız?


2014-12-23 20:09:05
  • Offline
  • Erkek
Yapılışıyla ilgili ufak bir
yavuzSerkan Yavuz

Yapılışıyla ilgili ufak bir video hazırladım. Ama dediğim gibi bu yöntemde yolun şekline göre esnemeler ve daralmalar oluşuyor. Yolun kavisine göre farklı bölgelerinde taşların dizilimi farklı olacağı için sanırım en doğru yöntem yolun UV'sini çıkarıp kaplamayı elle hazırlamak. (Ki taşları elle dizmek oldukça vakit alacak ve zahmetli bir iş). Taşların dizilimini otomatik olarak yapacak bir yöntem veye yazılım var mı bilmiyorum.

Kaplamayı yola uydurma ile ilgili video:
https://www.youtube.com/watch?v=-Ow7JInWGfY

Ayrıca daha detaylı çalışmalar için aşağıdaki pluginlere göz atmanı tavsiye ederim.
http://www.vizpark.com/shop/walls-and-tiles/

http://www.mighty-instruments.de/mtp/


 

 


2014-12-24 06:26:49
  • Offline
  • Erkek
Serkan bey ellerinize sağlık..
alex511ahmet koçhisarAvatar

Serkan bey ellerinize sağlık.. Çok faydalı oldu.. Allah razı olsun...


2015-01-02 00:57:52
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!