3ds Max : 3D Programları Arasındaki Fark ?
Merhaba Arkadaşlar;
3 Boyutlu çalışmalara 2007 senesinde başlamıştım.Tr3d sitesinden eğitim setleride almıştım.Fakat hayat şartları nedeniyle ara vermek zorunda kaldım.Bakıyorumda aradan 7 sene geçmiş illaki kaçırdığım şeyler olmuştur.
Google`dan yada farklı sitelerden bilgi almak pek işime gelmedi çünkü doğru bilgiye ulaşacağımı sanmıyorum.3d çalışmalarına bu Tr3d ailesi destekleriyle başladım ve profosyonel kişilerden bilgi almak istiyorum.Buna istinaden affınıza sığınırak bir kaç sorum olacaktı.
Z-Brush, V-Ray gibi programların çıktığını görüyorum yada daha önceden vardı benim haberim yoktu.Bu iki program 3ds Max ile aynı özellikte mi yada farklı özelliklere sahip programlar mı? Kendim sürüm olarak biraz geride kaldım Pc`de kurulu olan sürümüm 3ds Max 9 `dur.
Konuyla ilgili yardımcı olursanız sevinirim.
Her ne kadar sürç-i lisan ettiysek affola.
Saygılarımla,
İyi Çalışmalar.
- Offline
Hocam ZBrush daha çok animasyon olayı için galiba ben de tam çözemedim ama ZBrush`ta mimari çalışma yaptım diyen görmedim.. Vray, render almak için. 3Dmax veya destekleyen diğer programların içine eklenerek çalışıyor. Ayrıca kendi materyalleri de var, Material Editor`da çeşitlilik için gayet başarılı.
- Offline
- Erkek
O zaman diyebiliriz ki Mimari bir çalışma yapmak istiyorsak 3ds max, animasyon üzerinde çalışma yapmak istiyorsak Z-Brush ? Doğru anlamışmıyım ?
- Offline
ZBrush`a hakim değilim ama dediğim gibi ZBrush kullanıp da bina modelleyen görmedim henüz.
- Offline
- Erkek
Selam Yüce aslında bu programlar arasındaki farklara googledanda ufak bir araştırmayla erşebilirsin.Hatta yukarıdaki linklerdede böyle bir konu vardı yanlış hatırlamıyorsam.Temelde her programın ortaya çıkardığı sonuç aynı.3 boyutlu modelleme ve animasyon programı.Sonrasında ortaya çıkardığı görsel türü önemlidir.Resim - video - Uygulama.
Ve her programın çalışma yordamı farklıdır.
Örneğin :
Zbrush
Mudbox
Sculptris
Bunlar sculpting (Yontma) yöntemi ile modelleme yapan programlar ve çoğunlukla karakter veya nesne modellemek için kullanılırlar.
3dsmax
Maya
Cinema4d
Blender
Houdini vs
Bu gibi programların amacı aynı fakat arayüzleri farklıdır.
1.Modelleme
2.Kaplama
3.Işık
4.Animasyon
5.Render
Sonuç olarak farklı firmalara ait rakip programlar ve kullanımı biraz farklı olabilir.Max ve maya piyasada lider.İkiside aynı firmaya ait.
Cad programları (Computer aimed design)
Autocad
Solidworks
Catia vs
Daha çok teknik çizim ve projelendirme konusunda yeteneklilerdir.
Simulasyon ve oyun üretebilen programlar
Quest3d
Unity
Unreal
Cryengine vs
Bunlar resim veya video üretmek yerine kontrol araçları ile içersinde gezinilebilir 3d ortamlar oluştururlar.Bu bir oyunsa içerde gezen kameradır.
Fakat bir karakterin gözünden veya nesnel olarak araba uçak vs gibi objeler görüntülendiğinde algı biraz değişir fakat sonuç aynıdır.İçinde gezinebilir ortamlar.Half life vs gibi fps oyunlarında belli bir senaryo vardır silah atlama patlama efekt vs bunların hepsi işin süsüdür.
Kolay kullanımlı programlar
Lumion
Sketchup
Iclone
Lumion ve sketchup kolay mimari tasarım hakimiyetine sahip programlardır.
Birçok nesne hazır gelir veya indirilir.Kaplama modelleme nesne ekleme diğer programlara göre çok daha basittir.Iclone 3d animasyon için çok kolay ve etkili bir program.max ve benzeri programlara göre çok daha rahat animasyon yapılabilmekte. ;)
Render motorları
Kullandığımız 3d modelleme ve animasyon programının kendi render motoru yeterince iyi görsel alamadığından ortaya çıkan bir sektör render motoru eklentisi.
Ben 3dsmax kullanıyorum.Maya ve cinema4d de kullandım.Maxte default render motoru
vardır.Bazı yöntemlerle render kalitesi arttırılabilir ancak genede vrayin kalitesi tartışılmaz.Örneğin iray,mentalray,maxwell,vray,renderman,brazil (sanırım tarih oldu ama :) ) vs gibi render eklentileri mevcut.Bu eklentilerin bir kısmı ücretlidir.Hepsinin amacı daha gerçekçi , kaliteli (yada ne denirse) render almaktır.Yani kullandığın programın render motorunun yapamadığını yapmaya kalkan eklentilerdir.(Vray lider. )
Umarım yardımcı olabildim.
- Offline
Z-Brush : Sinema ağırlıklı insan ve hayvan çizme programı
V-Ray : 3dsmax`in daha kaliteli render almasını sağlayan plugin.
- Offline
- Erkek
Özetle Necmi hocanın dediği gibi
- Offline
3D ile hobi amaçlı ilgileniyorsan 3d Studio Max yerine Blender kullan.
3d Studio Max, VRay, ZBrush, Unreal Engine ile yapacağın işleri ve hatta fazlasını Blender ile yapabilirsin. Üstelik Linux, Mac ve Windows işletim sistemlerinden herhangi birini tercih etmekte özgürsün. Blender bu sistemlerin tamamında çalışır ve kesinlikle bedavadır.
Blender`ı programlayabilirsin. Python programlama dilini kullanarak kendi araç gereçlerini geliştirebilirsin. Programlama deneyimin yoksa bu biraz fantaziye kaçıyor elbette. Ancak Blender`ın seni yapabileceklerin konusunda sınırlamadığının da güzel bir göstergesidir.
Şurada çok güzel dersler var:
http://gryllus.net/Blender/3D.html
- Offline
- Erkek
Serdar Bey ilk olarak vermiş olduğunuz derin açıklamalı bilgiden dolayı teşekkür ederim.Google da araştırma yapmamamın sebebini söylemiştim kesin ve doğru bilgiye ulaşamadığım için sizler gibi bu işi profosyonel olarak yapan kişiler öğrenmek benim için büyük bi ayrıcalık.Evet dediğiniz gibi Necmi Hoca konuyu kısa ve öz olarak noktalamış.
Bilgehan Korkmaz,
Programlama bana sıkıcı geldiği için ben gene bildiğim yoldan devam etmek isterim.
Vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı hepinize çok teşekkür ederim.
Saygılarımla,
İyi Çalışmalar.
- Offline
Yüce bey 3dsmax in içinde kendi render programı mental ray mevcut kullanımıda basit ve rahattır. Mimari için hızlı ve güzel sonuçlar verir.
- Offline
- Erkek