3ds Max : .fig biped
Merhaba değerli üstatlar,
Oluşturduğum bir tavuk karakterine,biped kullanmak suretiyle riglemek istiyorum. Biraz araştırma yaptığımda .fig uzantılı hazır karakter bipedleri olduğunu gördüm. Bu hususta bana yardımcı olabilecek üstatlara şimdiden teşekkür ederim.
- Offline
- Erkek
Yaklaşık 6 yıldır biped rig kullanıyorum. Açıkçası hiç .fig uzantılı hazır formatları kullanmadım. Zaten herhangi bir hazır biped rigi olmadan da hızlıca kendi bipedini tavuk iskeleti formuna sokabilirsin. Biped rigini sahnede yarattıktan sonra "figure mode" aktifleştir ve kemikleri scale ederek ve aynı zamanda local eksende rotate ederek deforme etmeye başla, ardından "figure mode" kapat. Takıldığın noktalar var ise yazmaya devam et.
İnternetten linkini kopyaladığım aşağıdaki resimler bunun için örnek teşkil edebilir.
http://tpounder.files.wordpress.com/2010/12/bird-rig-biped.png
http://previewcf.turbosquid.com/Preview/2014/05/26__17_07_59/biped.jpg43675c9f-19d9-496e-beab-749117e73470Larger.jpg
- Offline
- Erkek
cat sisitemini tavsiye ederim.
- Offline
Biped`i modifeye ettim sonra üzerine skinn ettim karakterin lakin karakter
http://i.hizliresim.com/3ROpn0.jpg
yukarıdaki gibi oluyor. ne yaptıysam düzeltemedim.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Ayrıca aşağıdaki linkten ilgili tutoriali incelemelisin. Tavsiye ederim.
http://www.sushi-x.com/gallery/tutorials/tutposermax2.html
- Offline
- Erkek
st_Anger Öncelikle cevabın ve ilginden dolayı teşekkür ederim. Edit Envelopes seçeneği ile etki alanları konusunda biraz uğraştım fakat işin tam anlamıyla mantığını kavrayamadığımdan kaynaklanıyor sanırım sonuç yine hüsran :)
Öncelikli olarak hazırladığım karakter bir tavuk ve ben buna classic biped ile modifiye ederek iskelet sistemini oturttum. Edit Envelopes aktif ettiğimde küçük noktalarla birşelmiş line`lar var ve bu lineleri tıkladığımızda resimlerdede görüldüğü üzere etki alanları çıkıyor. Kırmızı sarı mavi vb.. bunların bir anlamı varmıdır? çünkü etki alanını büyütüyorum mesela bacak haraket ettiğinde küçülüp solucan gibi kalıyor. Belkide Biped`ı classic kullanmamalımıydım?
- Offline
- Erkek
Rica ederim sen de sağol. Edit envelopes aktif olduğunda bahsettiğin renkler belirir. Bu renkler soğuk sıcak dengesine göre renkleniyor. Kırmızı alanlar kemiğin üzerinde bulunduğu poligonları %100 etkiler. mavi renge doğru renk soğur ve git gide kemiğin etki alanından dışarı çıkar. Bu şekilde karakterin üzerindeki tüm kemiklere ait envelopları o bahsettiğin küçük noktaları çekiştirerek, büyütüp küçülterek asıl etki etmesini istedğin yüzeylere otutturacaksın. Karakterin üzerindeki tüm kemiklerin envelopeslarını kontrol et ve düzenle. Bu şekilde basit, temel bir rig yapmış olucaksın. Bunun üzerine rig işlemi daha detaylandırılabilir ama ilk aşamayı bir tamamla derim.
- Offline
- Erkek