3ds Max : KaplamalarHakkında
Arkadaşlar garip ama benim başıma geliyor böyle şeyler,
Kaplama yapıyorum çimen oluşturdum bump ve displacede verdim 2 farklı dokuya uyguladım aynı uwmap değerleriyle atıyorum fakat dokular farklı gorunuyor sorun ne olabılır ?
- Offline
- Erkek
ben hicbirsey anlamadim, resim koyabilir misin?
- Offline
- Erkek
Sorun bence poligon sayılarından kaynaklı.
Haha şaka şaka.Bu şekilde kimse bilemezki.
Material editörle beraber resim koyarsan çok daha çabuk çözülür.
- Offline
- Erkek
Objelerin uv`si birbirinden farklıysa hangi program olursa olsun yaşadığın gayet normal bir şey uvleri ve projectionları kontrol et.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Cok mantıksız geliyor bır fıkrı olan yok mu?
- Offline
- Erkek
displace kanalini kullanacaksan map`ini iyi bir sekilde hazirlaman gerekir. max`in displace`i edge`lerle calistigi icin senin objendeki edge sayisi biraz az gibi o yuzden istedigin sonucu alamazsin. edge`lerin sayisini yukseltmeyi dene. bir de displace map`ini tekrar kontrol et. ornek calismalara bakabilirsin. v-ray displace daha iyi sonuc verir ancak render`i biraz uzatir.
- Offline
- Erkek
Merhaba Material editöre resim yüklediğim zaman çizimdeki parçaya resmi yüklemiyor parça rengi gri çıkıyor. render alırken yaptığım kaplama çıkmıyor. Acil yardım neyi eksik yapıyorum 2014 kullanıyorum şimdiden teşekkürler.
- Offline
- Erkek
bence
a-) malzemenin poligon sayısı yeterli değil bi turbosmooth uygulayabilirsin
b-)uvw map koordinatlarını ve mapping ayarını diğeriyle aynı tutma zira boyutları şekilleri farklı. belki scale ini büyütebilirsin gizmo dan çok küçültmüşsün gibi anlaşılıyor
c-) nesneyi editable poly ye çevirerek uvw map uygulamayı dene bir de.
d-) diğer alterenatif olasılıklar
- Offline
- Erkek