3ds Max : Editable poly seçiminde yüzeyde istenmeyen kenarlar oluşuyor

Editable poly seçiminde yüzeyde istenmeyen kenarlar oluşuyor
ygtfrtsnknygtfrtsnknAvatar

Öncelikle Merhaba
Herkese iyi çalışmalar diliyorum.

Benim yaşadığım sorun şu şekilde. Wall ile bina duvarlarını oluşutup standart pencere kapı çizmeyeceğim için probolean ile pencere kapı boşluklarını açmak istediğimde.probolean işlemini bitiridikten sonra nesneyi editable poly yapıp polygon sekmesi ile yüzey seçmek istediğimde yüzeylerde istenmeyen edge ler oluşturuyor.Farklı bir yöntemde denedim 2d spline olarak duvarın boşluk larla beraber görüntüsünü çizip dış sınırı editablespline `a çevirip attach multi yaptım.ardından extrude modifieri attım.son olarak editable /edit poly ` çevirince yine yüzeyde anlamsız edge ler oluşturuyor. remove ile silmeyi deniyorum silinmiyorda. Kıymetli yardımlarınızı paylaşırsanız sevinirim .


2014-08-05 14:26:40
  • Offline
  • Erkek
Konuyla ilgili caps ler
ygtfrtsnknygtfrtsnknAvatar

Konuyla ilgili caps ler

Probolean yapılmıs nesne

2014-08-05 14:29:49
  • Offline
  • Erkek
Yiğit selam, Ben bolean
ozel_34Şahin İMAMOGLUAvatar

Yiğit selam,
Ben bolean yada pro bolean kullanma taraftarı değilim.2.yaptığın yöntem daha doğru gibi.eger bu edgeler çıkmasın dıyosan on gorunusten line olarak cızıp exturude yaparsan o eggeleri görmezsin.Gerçi edgeler dursada çok sorun olmaz.Editable polynın mantıgını kavrarsan neden o edgelerin orda çıktığını anlamış olursun.


www.sahinimamoglu.com
2014-08-05 14:59:27
  • Offline
  • Erkek
Ah boolean ahhh
OtsukarciAhmet Küçükkaya

Ah boolean ahhh

proBoolean yüzey bozulmaları sorununu çözmek kesin çözüm yokk script hariç http://vimeo.com/13671631 Editable poly : Select object/Modify/selection/polygon/ctrl+A/Polygon:Smoothing Groups/clear all ? Editable mesh : Select object/Modify/selection/polygon/ctrl+A/surface properties/smoothing groups - clear all ? bollean yapacağın objeleri seç eğer bir guruba dahil yada bir objeye linkli olmadıklarından ve hepsinin mesh objesi olduğundan (poly olmasın) emin ol sonra bu objelere utilities/resetxform/reset selected uygula dıktan sonta objeleri meshe çevir sonra bollean yap ? Kendi araştırmam Boolean yaptıktan sonra meshe cevirince luzumsuz edgeler kayboluyor.

ŞU FAKİRE BİR SADAKA BOOLEAN SCRİPT VEREN OLMAZMI ACABA
2014-08-05 15:49:34
  • Offline
  • Erkek
teşekkür ederim
ygtfrtsnknygtfrtsnknAvatar

ozel_34Şahin İMAMOGLU

OtsukarciAhmet Küçükkaya


2014-08-05 18:20:10
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!