3ds Max : Poligonlara otomatik ID atama?
Poligonlara otomatik ID atama yapmak mümkün mü? mesela plane çizelim ve bunu 8 parçalı polygon haline getirelim, her polygona ayrı bir ID verebilir miyiz otomotik ve rastgele? manuel olarak değil?!
- Offline
- Erkek
merhaba dediğin şeyi script ile yapabilirsin. basit bir tane oluşturdum.
face sayısına göre her bir face e sırayla Id atamakta
sahneden objeni seç sonra MAXScript > New Script aç ve aşoğdaki Scripti kopyala sonra Ctrl + E yap. farklı id ler atıcaktır.
fn FaceID_Atama =
(
slc = selection[1]
ply = PolyMeshObject
if slc != ply then convertTo slc ply
gFace= polyop.getNumFaces slc
yeniMat= MultiMaterial numsubs:gFace
meditMaterials[1]= yeniMat
for i in 1 to gFace do
(
polyop.setFaceMatID slc #{i} i
try(yeniMat[i].diffuse = random (color 0 0 0) (color 255 255 255))catch()
)
slc.material = yeniMat
)
FaceID_Atama()
Not: yüksek poligonlu objelerde uzun sürebilir işlem yapması.
- Offline
- Erkek
teşekkür ederim deneyeceğim
- Offline
- Erkek
Hemen denedim ŞAHANE rakunner ELLERİNE SAĞLIK Teşekkürler.
Şu Erkan Hocanın http://vimeo.com/13671631 adresindeki
Yaptığını yapsan bana çok lazım oluyor.boolean için çalışmayı solide atıp orda yapıp tekrar max sa getirmekten bıktım
Aslan kardeşim Söz sana bir düzüne Bitter çukulata alacammm
- Offline
- Erkek
peki şu mümkün mü? objem 10 polygondan oluşuyor ama ben 5 ID atamayı rastgele yapmasını isteyeceğim?
- Offline
- Erkek
Merhaba,
Ben de 2e3a`nın istediğinden istiyorum, eğer mümkünse...
İyi Çalışmalar...
- Offline
- Erkek