3ds Max : render da renk sorunu

render da renk sorunu
azzmanhakan kara

arkadaşlar 3 ds max da yeniyim ama kendimi devamlı gelliştirmek için uğraşıyorum ve hata yaşadığım yerleri hemen bulup düzeltmeye çalışıyorum ama su an yaşadığım hatayı düzeltemedim renklerde ayarları yapıyorum render için ayarları yapıyorum ama render alınca renklerin bir tarafı bozuk görünüyor resimde görtermeye çalıştım
http://i.hizliresim.com/p42dVr.jpg
tam olarak ne yapacağımı bilemediğim için işi bilenlerden hem yardım hemde fikir alıp hatalarımı düzeltmeyi isterim yardım edicek arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum


2014-05-25 20:42:21
  • Offline
  • Erkek
Çözüm önerisi:
St_AngerEmre Can BiliciAvatar

Resimden anladığım kadarıyla modelleme işine yeni başlayan kişilerin çok sık yaptıkları bir hataya benziyor. Üst üste polygone binmiş olabilir. Fazladan vertex bulunuyor olabilir. Ucu açık vertexlerin var ise onları oradan temizlemelisin. Ayrıca Polygone Normallerinin bakış yönleri de önemli. Polygone yüzeylerinde bozukluk var gibi gözüküyor. Kolay gelsin.


http://emrecanbilici.blogspot.com.tr/
2014-05-26 02:39:57
  • Offline
  • Erkek
vertex sorunu olduğunu düşünmüyorum
azzmanhakan kara

vertex sorunu olduğunu düşünmüyorum çünkü line ile çizmiştim duvarları polygone bozukluk var mı diye kontrol ediceğim teşekkür ederim ilgilendiğin için


2014-05-26 07:43:18
  • Offline
  • Erkek
2. sıçramada light cahce
billbilal başkayaAvatar

2. sıçramada light cahce ayarını yükseltirsen düzelir .


http://bilalbaskaya.blogspot.com.tr/
2014-05-27 00:20:21
  • Offline
  • Erkek
vertex sorunu
azzmanhakan kara

St_Anger arkadaşın dediği gibi vertex sorunu imiş ama duvarları line ile çizdiğim için duvarlar düz ve vertex sorunu olmuyor ama kapılar ile pencereleri yerleştirince vertexler de sorun cıkıyor bu durumu nasıl halledebilirim önerisi olan var mı acaba şimdiden teşekkürler ederim


2014-05-28 20:17:52
  • Offline
  • Erkek
oneri:
St_AngerEmre Can BiliciAvatar

Dedigin gibi duvarlarin duz olmasi hatali olan polygon duzenlerinin gozukmesini onleyen bir faktordur. Cunku lowpolygone bir modelin otomatik smoothu duz olucaktir. Ama girintili cikintili ve eğik yuzeylerde ucu acik olan vertexler renderdaki gibi ne oldugu belirsiz siyah golge gibi etkiler birakir. Bunun sebebi modelinde turbo smooth olmadigindan edit yada editable poly modelin kendisi polygone gruplarini belirli bir derecede otomatik olarak yumusak bir yuzeye sahipmis gibi gostermeye calisir. Bu objenin polygone yuzeylerinin tam olarak nereye baktigini tam olarak anlayamamasindan kaynakli. Ilk tavsiyem hatali gozuken modellerinden birini secmen ve tum poligone yuzeylerini secmen ve ardindan editpoly nin araclarin polygone id lerine "clear" diyip temizlemen. Bi bu sekilde render alip sonucunu gor. Ardindan da tekrar ayni islemi yapip bu sefer clear yapma ve auto smooth u sec. Bu sekilde polygone gruplarina yeni bir otomaatik smooth atmis olucaksin. Bi bu islemleri dene. En azindan sorunun buradan mi kaynakli oldugunu kesinlestirelim.


http://emrecanbilici.blogspot.com.tr/
2014-05-28 22:34:53
  • Offline
  • Erkek
Özel işlerimden dolayı foruma
azzmanhakan kara

Özel işlerimden dolayı foruma bakamadım bir süre yardım larınız için teşekkür ederim saolun


2014-06-03 11:47:26
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!