3ds Max : Ne Yaptıysam Çözemedim

Ne Yaptıysam Çözemedim
CKR90Ömer Çakar

Resimde çerçeve içerisine aldığım sorunları bir türlü gideremiyorum.Sorunlarım ışıktaki ve yansımasındaki kesikli çizgiler,siyah duvardaki benekler ve kırmızı duvardaki beyaz noktalar.

Kamera,ışık ve materyallerin hepsi vray.İlk başta subdivs ayarlarını arttırarak çözmeye çalıştım olmadı.Daha sonra irradiance map ve light cache ayarlarını yükselttim yine işe yaramadı.En son noise treshhold değerini 0.005 e getirdim,adaptive amount değerinide 0.7 ye getirdim,yine aynı sonucu aldım.Işık subdivs ayarlarını 50 ye kadar çıkardım,yeniden materyal hazırladım,hiç bir işe yaramıyor.

Sahnedeki nesneleri modelleme pratiği için daha önceden en ince ayrıntısına kadar yapmıştım,bu yüzden fazla poligon var,acaba sorun bundanmı kaynaklanıyor yoksa tavanda ufak ufak 16 adet vray light kullandığım içinmi çözemiyorum(İstediğim yansımaları elde etmek için ışıkları bu şekilde kullanmak istiyorum)?

Yardımcı olursanız sevinirim.

http://imageshack.com/a/img845/9084/uefo.jpg


2014-05-28 03:45:37 Edit:2014-05-28 03:52:43
  • Offline
  • Erkek
İlk bakışta, sağdaki
hangovermanTuran BeleAvatar

İlk bakışta, sağdaki noktalar noise ile alakalı görünüyor.
Noise threshold değerini çok düşürmek yerine 0,07 yapın. O noiseli materyalin (duvardaki her neyse artık) subdivs değerini 16 ya da 24 yapıp yeniden deneyin. Bence materyalin Subs. değerindeki düşüklüğünden kaynaklı.

Karşı duvardaki noktalanmalar ise foton azlığından kaynaklı bence.
Bu konuda edebileceğim tavsiyelerimi zaten denemişsiniz, doğru mu yaptınız bilemiyorum artık. Ancak madem onları yaptınız o halde ışığın
(v-rayin) değerini artırın. Şuan bu makinede program yüklü değil ancak Setting sekmesinde Vray ışığının foton miktarı ayarlanabiliyor. Default 250 olması gerek, onu artırarak deneme yanılma ile sorunu gözlemleyin.
Ya da sahnede sağtuş/ Vray settings kısmından Light seçeneği de sizi aynı yere götürecektir.
Bir başka olasılık, sahnede fazla parlak malzeme kullanmış olmanız.
Şayet duvarlarınızda %2 dahi yansıma da olsa bu parlak malzemelerden üzerine yansıma toplayacaktır, malzemenizin bu özellikte olup olmadığını kontrol etmeniz yararınıza.

Tavandaki patlamaları ise şuna bağlayabiliyorum.
Işıklarınızın targetleri kirişe çok yakın kanımca.
Bu targetleri ya aşağı doğru biraz indirin ya da aynı hizada kirişten biraz daha uzaklaştırın.


(Not: çalışma bana çok kaba geldi, her şey çok kalın, affola)


PuRe LoVe...
2014-05-28 08:19:59 Edit:2014-05-28 08:21:32
  • Offline
  • Erkek
vray light ayarlarından affect
eksikpikselmustafa terzioglu www.eksikpiksel.comAvatar

vray light ayarlarından affect refl. değerlerini kapatırsan bu yansımalardan kurtulursun. açık kalsın istiyorsan. Render setup tan suu. div değerlerini vs artırmalı yani kaliteyi yükseltmeli,sin. bununla birlikte yansıyan yüzeylerlerdeki materiallerin yansıma sub div. lerini de yüksek tutmanda fayda var.. Uvw nin mantıklı değerlerde olmasında yarar var.

Bu tür sorunlar için kullandığın render setupı da paylaşmana daha fayadalı olacaktır.


Eksik Piksel | Mimarlık | Multimedia | Eğitim www.eksikpiksel.com
2014-05-28 11:53:55
  • Offline
  • Erkek
üstten aşagı gidicem 1.Antileasing
johonwayniMehmet KALAMANAvatar

üstten aşagı gidicem
1.Antileasing
2.Valla ne kastedildi anlamadım
3.Caustics var gibi ve photon sayısı düşük (kapat yada photon sayısını bayabi arttır)
4.Duvardaki specularla alakalı bir durum ışıktan olduğunu sanmıyorum

(kendi kullandığım yazılıma göre değerlendirdim max`da yada vrayda olaylar farklı olabilir tamamen kendi görüşlerim)


©Mehmet KALAMAN | DXF
2014-05-28 16:32:37
  • Offline
  • Erkek
Anladığım kadarıyla
KEMALBUDAK34KEMAL BUDAK

Ben dış mekan render alırken sahnedeki bazı hazır modeller yüzünden olduğunu farkettim, onları çıkardığımda sorun yaşamadım.


https://kemalbudak.tumblr.com/
2014-05-29 16:16:52
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!