3ds Max : Reactor Sorusu
Arkadaslar size reactor ile ilgili bir soru sorucam. Şimdi ben bir cisim yapmak istiyorum ama cisim katı olucak. Yani esnemiyecek veya Cloth gibi çok fazla eğilip büzülmeyecek. Fakat serbest bıraktığım zaman böyle sallanmasını istiyorum. Uzun şerit şeklinde olucak. Nasıl yapabilirim acaba veya bunla ilgili bir ders var mı?
Ayrica şimdi yeni konu açmamak icin küçük bir soru daha sorucam arkadaslar. Ben animasyonda hareket eden bir cisme align komutu ile bir cisim ortalıyorum. Fakat bu cismin animasyon boyunca hareket eden cisimle beraber hareket etmesini istiyorum. Nasıl yapabilirim ?
Umarım anlatabilmisimdir arkadaslar simdiden tesekkürler...
- Offline
- Erkek
1. Soru; rigid body olarak tanımladığın cisim esnemez zaten. Eğer kauçuk gibi bir şey yapak istiyorsan, soft body kullanman gerek.
2. Soru; Select and link aracıyla bağladığın zaman birlikte hareket ederler. Eğer animasyon süresince farklı objelere de bağlanacaksa bu obje, o zaman link constraint ile yapman daha kolay olur.
- Offline
- Erkek
Teşekkürler Alper bey. Yalnız ben kauçuktan ziyade böyle ip gibi sallanmasını istiyorum. Ama dediğim gibi böyle sağı solu yamulup da şekli değişmiyecek. Umarım anlatabilmişimdir.
- Offline
- Erkek
Daha doğru bir örnek vermek gerekirse halı veya kağıt benzeri bir cisim yapmak istiyorum
- Offline
- Erkek
Merhaba,
Modelinizi yaptıktan sonra Soft Body olarak tanımlayın ama orada seçeceğiniz materyal (Silk, leather, v.s) önemli, sallanması için de rüzgar ekleyin, rüzgar şiddetine göre sallanma miktarını ayarlayabilirsiniz...
- Offline
- Erkek
Anladım Hakan bey teşekkürler. Yani bu olayı soft body ile halledebilirim.
- Offline
- Erkek