3ds Max : 3dmax 2014`te Network render
İyi çalışmalar herkese. Network renderi max 2014 te nasıl yapıyoruz arkadaşlar. Rica etsem önereceğiniz türkçe kaynak varmıdır?
- Offline
- Bayan
Max`ın içinde Backburner ile yapmak istersen,
Bir makinede manager.exe programını çalıştırıyorsun. Hangisinde olduğu önemsiz ama ana makinende çalıştırmak mantıklı. Başta bazı ayarları var ama olduğu gibi çalışmaması için bi neden yok. Bi sorun firewall varsa engel olan sorun olabilir.
Diğer makinelerde (ve şayet manager çalıştırdığın ana makinenin de render yapmasını istersen onda da)server.exe programını çalıştırıyorsun.
Bu başlıyor Looking for a manager using x.x.x.x:3234 gibisinden bir network adresi vermeye. Eğer manager açtıysan ve birbirini gören uygun adreslere sahiplerse. Ahanda manager buldum şu şu adresteki makineye tescil oldum gibi birşey diyor. Ama manager açık olmasına rağmen sürekli Looking for a manager deyip duruyorsa alt alta anla ki ağ iletişiminde bi sorun var.
server programının ayarlarına bakabilirsin öncelikle. Automatic search açıktır. Onun işaretini kapatıp bilgisayarlarının üzerinde olduğu SUBNET (Alt ağ maskesi diyorlar ya o) neyse onu girebilirsin. Mesela 255.255.255.0 gibi. Bulamadı mı bazen bunu vermenle buluyor. Genelde erişim sorunları birden fazla ağ olduğunda oluyor. Mesela router var bitane yanında hub var bi çatallaşma falan varsa ağında hepsi birbirini görse de router ayrı, hub ayrı bir SUBNET üzerinde olabiliyor.
Eğer üzerinde server.exe çalışan bir makine varsa, ayarları da doğruysa, o makine network render komutu verildiği gibi render işlemine başlar.
Eğer aktif ve bitmemiş bir net render işi varsa ve manager da açıksa biryerlerde, herhangi bir makinede sonradan SERVER çalıştırman halinde de o makine derhal render işlemine katılır.
Son olarak network render nasıl başlatılıyor. Sahnende tüm ayaları yapıyorsun. Network render işlerinde map konumları sıkıntı olabilir, Türkçe karakterler sıkıntı olabilir. Map isimlerini ç,İ,ı,ş,ğ .... gibi harflerden arındırmak lazım.
Dosyayı kaydedeceğin klasörü seçerken tüm makinelerin erişim izni olan bir klasör seçiyorsun ve direk C:\RENDER klasörüne atmıyorsun. Ağ sürücülerinden C diskini buluyorsun. Şöyle bir adres oluyor kayıt dizini mesela: \\Nezih-PC\c\RENDER
Sonra Render Scene düğmesine basıyorsun- Gerçi kayıt yerini seçtiğine göre o basılı olmalı zaten :D Render düğmesi var ya render ayarları olan pencerede en altta, Onun sağında aşağı ok var bitane ona basıp açınca bir menü çıkıyor en altında Submit to Network Rendering olacak. Bas ve son düzlüktesin.
Network Job Assignment diye bir pencere çıkacak. Orada da SUBNET MASK var yanlış ise düzelt ama doğrudur muhtemelen.
Connect düğmesine basmanla sağ taraftaki beyaz pencerede server çalışan bilgisayarların görünmesi lazım.
Bilgisayar isimlerinin yanında yeşil renkli toplar varsa o makineler render için hazır. Sarı toplar olursa beklemede falan oluyor sanırım. Bi de önce olup sonra olmayınca gri mi ne çıkıyordu... Neyse bize yeşil lazım.
Altta Priority işlem önem derecesi. Verdiğin önem yüzdesine göre o işe daha fazla makine atayabiliyor. (Birden fazla iş verebiliyorsun aynı anda. Önem düzeyine göre başlatıyor işi ve biraz ondan biraz öbüründen render alabiliyor) Bir iş için Critical dersen, o ağ işi bitene diğerleri başlamaz.
Include Maps önemli onu işaretle yoksa mapleri bulamaz. Ya da her makinede aynı yerde mapler olması lazım veya tüm maplerin ağ adresleriyle verilmiş olması lazım.
Genel anlamda önemli noktalar bunlar.
Mental Ray in ayrıca kendine has muhteşem bir Net render özelliği var. Distributed Bucket Rendering deniyor buna. Sadece ana makineden IP numaralarını veya Bilgisayar adını verip render demenle tek kareyi tüm makineler anında render etmeye başlıyor. Diğer makinelere aynı versiyon Maxlar kurulu olması yetiyor. Yine muhakkak Firewall a takılıyor bu. Backburner firewall istisnalarını kendisi yapabiliyor da bu yapmamış oluyor. Sen yapacaksın onu. Mental Ray Satellite service ya da Mental Ray gibi isimleri ulabilir net render servisinin. Direk firewall u geçici olarak kapat kesin çözüm.
Sonra Mental Ray render ayarlarında (Render Scene düğmesine basıp çıkan render ayarları var ya orada) Process Options tablası var. Onun en altında
Distributed Render ı aç.
Add (ekle) düğmesine bas.
Bilgisayar IP numarasını yaz. (adres yazzmaya gerek olmuyor bende)
TAmam deyince hazır. Yalnız Windows 8 de sistem klasörüne erişim yasak olduğu için eklediğin IP leri kaydedemiyor. Hata verir tamam demenle ama yine de çalışır. Tabi numaraları kafasında tutamıyor. Windows System klasörlerinden birinde ETC\HOSTS\ diye bir klasörde .rayhosts diye bir dosya var onun içine eklenmesi gerekiyor bu satırların elle. Ya da her seferinde render cihazlarını gireceksin. Çok makine varsa dosyayı düzenlemek akıllıca.
Artık render diyebilirsin. Tüm makineler tek kare üzerinde çalışmaya başlayacaktır. (Yani teorik olarak öyle)
Bunca yıldır kullanıyorum defalarca forumlara yazdım hatta Autodesk`e yazdım ama cevap alamadığım bir sorunu var. Kafasına göre bazen muhteşem render ediyor, render süresini aynı güçte iki makine ile yarıya indirebiliyor. Ama bazen de manasız takılmalardan dolayı kısaltacağı yere uzatıyor. Bakmak lazım. NEtwork ile ilgili bişey kanımca mapleri bulamasa takılıyor falan olsa gerek. ÖZellikle final gather açıksa sorun daha sık görülüyor. Kapalıyken ise çalışıyor düzgün.
Umarım faydalı olur.
Sevgiler
- Offline
- Erkek
Bir de unutmuşum render işlerini kontrol etmek ve silebilmek için Monitor diye bir uygulama var. Onu da açıp sol üst köşesindeki Connect düğmesine basarsan tüm net render işlerini liste halinde görebilirsin. Monitor programı da tüm makinelerden açılır. REnder işini kontrol etmeni sağlar. Belli işi durdurabilir, bekletebilir, silebilirsin.
- Offline
- Erkek
Byteman kardeşim,
anlattıkların çok yabancısı olduğum ama bilmemizde gereken bir konuydu. Sen de üşenmemiş konuyu tüm incelikleriyle yazmışsın. Ellerine sağlık. Çok ama çok teşekkürler ;)
- Offline
- Erkek
Bytemanx64 eline sağlık güzel paylaşım.
- Offline
- Erkek