3ds Max : Sahnedeki Ram Kullanımının anında artması
Arkadaslar Merhaba Boş Sahneme herhangi bir kapı nesnesi veya hazır modelledigim bir objeyi merge ettigimde belli bir süre donma ve ram miktarında ise 15 gb gibi bir alan kaybım oluyor
örnek ; örnek daire modellemesi yapıyorum herhangi bir sıkıntım yok ama hazırladıgım bir kapı objesini ekledigimde sahnemin o anki ram miktarı 1.3 gb tan 16 gb a yükseliyor ve render alırken cok uzun süre beklememe neden oluyor
merge işleminde yada sahnedeki fazla nesneleri göremedigimiz objeleri nasıl silebiliriz yada bu donmaya ve ram miktarının artmasına nasıl engel olaibliriz.
Yardımlerınızı bekliyorum
- Offline
- Erkek
kullanacagınız modeli .fbx-.3ds-.obj herhangibirine export ettikden sonra sahnenizde kullanabilirsiniz.
- Offline
- Erkek
yanlış lık ile aldıgım objenin ne oldugunu bilmiyorum boş sahnede olsa kapasitesi yükseliyor ve bir daha düşmüyor bundan dolayı DR render da yavaşlama oluyor object properties den box görünümüne alıyorum STH check de yapıyorum yine düzelmiyor sahneme aldıgım dosyayı silsemde Ram kullanım mikatarı düşmüyor Sahne temizleme ile ilgili bir komut yada başka bir temizlik kısmı varmı bilmiyorum
- Offline
- Erkek
Max script bölümünden aşağıdaki komutu çalıştırmayı deneyin. Sahnende notes`lar birikmişse bunları temizler...
t=trackviewnodes;n=t[#Max_MotionClip_Manager];deleteTrackViewController t n.controller;gc()
- Offline
- Erkek
proxy yapmayı dene birde
- Offline
- Erkek