3ds Max : Objeyi Vray Ligth a çevirmek
Arkadaşlar çizdiğimiz asimetrik bi objeyi veya herhangi bi objeyi vray light a çevirmemiz mümkün müdür ? Örneğin tavanda yamuk bi çıkıntı yaptım ve yukarıya doğru led görüntüsü vermek istiyorum ama metarial olarak değil ışık olarak vray light koyduğumda eşit olabilmesi için birden fazla vray ligt koymam gerekiyor. ve bu da render süresini etkiliyor.
- Offline
- Erkek
Yeni vray sürümlerinde vraylight type kısmında mesh i görebilirsiniz.
Vraylight ı mesh olarak oluşturduktan sonra pick mesh yaparak istediğinize ulaşabilirsiniz.
- Offline
- Erkek
Vray 2.0 ve daha sonraki versiyonlarını kullanıyorsanız böyle bir imkanınız var. Işık oluştururken ışığın geometry şeklini mesh olarak seçin (yani plane, shpere olan menüden). Mesh olarak seçtiğinizde sağ taraftaki menüde alt kısımda "Pick Mesh" ile hangi cismi ışığa çevireceğinizi belirleye bilirsiniz.
Bu konuda dikkat etmeniz gereken şey ışığın yönüdür. Çoğu zaman ışık ters tarafa doğru yönlenir. Bunu düzeltmek için "Pick Mesh" in hemen üstünde "Flip normals" ı seçmelisiniz.
- Offline
- Erkek
arkadaşlar eski bir konu ama az önce yanlışlıkla modellediğim objemi bu şekilde ışığa çevirdim.
vraylight objemin üzerine bindi silemiyorum, bununun bir çözümü var mıdır?
- Offline
- Bayan
Objenizin üzerindeki ışığı silemezsiniz ancak objenizin kopyasını alabilirsiniz.
Vray Light alt menüsünde editable poly şeklindeyse objenizin element moduna geçin ctrl+a ile hepsini seçtikten sonra detach ile elementi obje olarak kaydedin. Sonra ışığı delete ile silin.
- Offline
- Erkek