3ds Max : 3D print edilecek objeyi modellerken nelere dikkat etmeli ?
Arkadaşlar 3D print etmek istediğim bir parça var elimde. Bu parçayı modellerken nasıl bir yol izlemem gerekiyor ? bu işle daha önce uğraşan arkadaşlar varsa yardımcı olabilirlermi? Yani objeyi tek parça halinde mi modellemek zorundayım,yoksa bazı bölümlerini ayrı modelleyip attach ile birleştirip tek obje haline getirsem olurmu.
Not: print ı kendim yapmayacağım,başka bir firmaya yaptıracağım.
çıktı formatı olarak .stl uygunmudur yoksa farklı bir format kullanmam gerekirmi ?
Yadımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
- Offline
- Erkek
Eğer objen yekpare bir yapıya sahipse bütün modellemen gerekir...
Örneğin bir insanın kolunu ayrı gövdesini ayrı alıp birleştirmezsen. CNC de sana o şekilde verecektir... Kolu gövdesinden ayrılır gidir.
Yok kolu gövdesine bağlı olsun ama hareketli olsun diyorsan o zaman kolun ayrı gövdeyi ayrı modellemen gerekir ancak kolun gövdeyle birleştiği noktada nasıl bağlanılması gerektiğini de çözümleyip modellemen gerekli...
Oyuncak bir bebeğin kol ve bacaklarını ayırarak incele ne demek istediğimi daha rahat anlayacaksın...
Eğer 3d Printer lardan çıktı alacaksa max formatını dahi tanıyor.
Obj olarak da kaydedebilirsin. Dikkat etmen gerek şey yüzeylerin polygon olması gerekiyor...
Bump kaplama yada diğer yöntemlerle verdiğini detaylandırmalar cnc de çıkmaz. Tamamen polygon düzlemi içerisinde modellenmiş olması gerekir
- Offline
- Erkek
Erkan bey, çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. :)
- Offline
- Erkek
Selamlar,
Eğer 3d baskınızı bir masaüstü 3d yazıcısından alacaksanız temel kurallar şöyle;
* Çizim su geçirmez (water-tight) olacak: Yani obje üzerine streç film kaplanmış gibi düşünün. Aynı market reyonunda streçlenmiş ürünler gibi hava almayacak tarzda model çiziminde boşluk, gereksiz çizik v.s. olmayacak. Yekpare olacak.
* Üst üste binmiş kenar olmayacak.
* kalınlığı 1mm`den ince duvar olmayacak.
*.stl formatında olmalı.
not: başka formatlardan da .stl`e dönüşüm yapılıyor , fakat unutulmamalıdır ki ne kadar dönüşüm olursa çizimin 3d baskıya uyumu zorlaşacak , hatalar belirebilecektir.
3d baskı için sitemizden daha detaylı bilgi alabilirsiniz:
www.minifabrikam.com
- Offline
- Erkek
merhaba erkan bey , dikkat edilmesi gereken yüzeylerin poligon olması diye yazmışsınız.
Burada 7`gende 8`gende bir poligon burada poligon olarak neyi kastettiğinizi anlayamadım ? 9`gende olsa 3d print işlemi için uygun mu oluyor ?
- Offline
- Erkek
İki şekilde açıklayayım;
Öncelikle model üzerinde bump yada diffuse kaplamalar sadece görsel algıda yanılma yaratır ve prüz varmış gibi gösterir. Yüzey topologysi içerisinde değişim yaratmayan bu kaplama türleri 3d Printerlarda çıkmıyor.
Not: çıkmıyordu en azından. Yeni jenerasyon makinalar bump kanallarını tanımaya başladılarmı bilmiyorum.
Polygon açılımına gelirsek. dediğiniz gibi triangle (Üç açılı yada üçgen) olmayan her yüzeye her ne kadar polygon denilse de; Programlar 4 ten fazla yüzeye sahip objeleri Örn: 5 gen için bir adet Polygon ve bir adet triangle kullanarak oluştururlar.6 gen için 2 adet 4 gen kullanırlar. 7 gen içinse 2 dörtgen ve bir üçgen kullanarak oluştururlar
Bazı programlar bu ara çizgileri göstermezler. Max programı da bu programlardandır. Her ne kadar ara çizgiler gözükmesede o çizgilerin var olmadığı anlamına gelmez.
Sonuç olarak 3D Printer ların bazı modelleri kesinlikle Triangle yüzeyler istemiyor. Bu tarz modeller gönderildiğinde size hatalı alanları işaretleyip düzeltmenizi isteyecektir.
Ancak bazı modeller ise bu üçgen yüzeyleri de tanıyorlar. Her iki model içinde gerekli olan tek şey, tüm detayların modellenmiş olması gerektiğidir.
- Offline
- Erkek