3ds Max : Anahtar modelleme
Anahtar modellemeyle ilgili yardım edecek olan biri var mı aranızda? Referans resmi kullanarak önce kabasını çıkartıyom. Sonra turbosmooth yaptığımda uçları bozuluyor. Saçma sapan bir hal alıyor. Daha önceden anahtar modellemiş biri bu konuda bana yardım ederse sevinirim...
- Offline
- Erkek
Öncelikle böyle ayrıntılı cisimler üzerinde yumuşatma uygulayacaksanız kesinlikle turbo veya meshsmooth kullanmayın. Bunun yerine çizmiş olduğunuz modele edit poly modifieri ekleyip tüm kenarları seçerseniz ardından da chamfer uygulayıp segment değerini arttırırsanız daha iyi sonuç elde edeceksinizdir.
Umarım yardımcı olmuşumdur.
- Offline
- Erkek
sağolun hocam dediğinizi deneyecem.
- Offline
- Erkek
öncelikle turbo smoth yada diger yumuşatmaların kabahati yok yumuşatmanın mantıgını anlamak lazım şöyleki temel olarak yumuşatma mantıgı program 2 vertex arasını yumuşatırken arasında bir egrı cizmeye calısır siz eger keskın uclara tek vertex koyarsanız sip sivri kalacaktır ama yakınına birer vertex eklersenız daha yumuşayacaktır. eger 2 vertex ne kadar yakınsa egrı o kadar keskın oluşur mesela kademeli bir çizim yapıyorsunuz köşe vertexleri yakın olursa keskın bır köşe oluşur ama vertexler uzaklaştıca keskınlık azalır egım yukselır yokuş gibi bir yumuşatma olur yani kısacası vertex sayısı ve konumu ıle ılgılıdır bu yumuşatma turbo yada baska fark etmez.
ayrıca nesneyi edit poly yaptıktan sonra turbo smoth yada baska smoth uyguladıgınızda alt satıra geçip etkilemişi göstere tıklarsanız eşzamanlı olarak hem vertexlerle oynayıp hemde yumuşatma etkisini görebilirsiniz
- Offline
Ercan Hocam çok etkili bir açıklama olmuş. Çok teşekkür ederim. Smoothun mantığını daha iyi anlamış oldum sayenizde...
- Offline
- Erkek