3ds Max : Eskimiş, yıpranmış su akıntısı vs olan kaplamalar yapma
merhaba arkadaşlar başlıkta da yazdığım gibi bu tarz kaplamalar nasıl yapılıyor. photoshop ile ayarlayıp 3dsmax de sadece kaplanıyor mu?.
Yoksa Max tarafında da bilinmesi gerekenler varmı. ben kaplama tarafında bir şeyler daha yapılması gerektiğini düşünüyorum . ne yaptıysam istediğim etkiyi alamadım. nedir bu işin sırrı :)
- Offline
- Erkek
Viscorbel`in hazırlamış olduğu videolar var onları izleyebilirsin.
- Offline
- Erkek
2 gündür metal üzeri su akıntısıyla uğraşıyorum.
En basit ayarlarıyla.
1-Vray Blend mat. ayarlıyorum.
2-Normal kaplaman base mat oluyor.
3-Coat map. bos vray mat.
ayarları. fresnel ref. ( güzel gözükmesi için IOR biraz yükseltebilirsin )
ref glos: 0.98
ref: RGB 5 5 5 (sahnene göre arttırabilirsin, suyun temizliğinede bağlı )
4- Coat mask kısmına : Photoshopda siyah beyaz su akıntı kaplaması
( http://cgtextures.com/ -> Decays -> Leaking burdan hazır bulabilirsin.)
5- ana kaplamanın bumpını bu yeni su kaplamasına bağlıyorum. Su direk bumpını alıyor aktığı yere çünlü.
6-Bide suyun geldiği yerler incelersen siyah oluyor. Bu ışık sudan geçtiği için biraz enerji kaybediyor. Bu yüzden Ana kaplamanın su geldiği kısımları dif. biraz karartırsan çok güzelleştiriyor.
iyi çalışmalar.
- Offline
Kirletilmiş kaplama yapmanın en kolay yolu; Maxte unwrap map ile koordinatları çıkartıp Photoshop gibi bir programla istediğiniz yerleri kirletmek oluyor.
Bir de richdirt diye bir eklenti var eksikleri olsa da işe yarar bir plugin. İnceleyebilirsiniz.
http://www.enrichpro.com/en/richdirt/index.html
İyi çalışmalar...
- Offline
- Erkek
herkese teşekkür ederim.
- Offline
- Erkek
öncelikle internette bir sürü fotograf bulabılırsınız gercek çekimler bunları photoshopta karma yaparak birazda hayal gücü ile istediğiniz sonuca ulaşablırsınız.
nesneye kaplamaya gelınce önce uvmap atayıp ardında uwunwarp atayacaksınız sonra kaplayacak yuzeylerı parça parça yada tek tek secıp düzenleyeceksnizi bunu png olarak kayıt edeceksınız . bu uvmap olacak
sonra bunu photoshopta açıp o alanara resmınızı egerek buzerek uyduracaksınız kayıt ederken uv mapı kapatıp psden kayıt edeceksınız bu resmı nesneye atayınca uvmap ı okudugu ıcın şıp diye yerli yerine oturacaktır.
- Offline