3ds Max : Saydamlaştırma sorunu
- Offline
- Erkek
Bir eğitim videosunda görmüştüm animasyon esnasında frem aralarında cam olmasını istediğin materialin rengini değiştirebilirsin yani hangi aralıkta saydam olması gerekiyosa ona göre ayarlayabilirsin
- Offline
Cevabınız için teşekkür ederim, problemim saydamlık değerini en son frem`e çektiğim halde halen cam gibi bir gövde görmekteyim. Amacım gövdeyi saydamlaşarak tamamen ortadan kaldırmak. Sadece makine iç aksamları kalmalı. Yani durum illaki frem değeriyle değil başka bir yöntemi varsa oda olabilir.
Kısaca makine gövdesi ilk keylerde görülecek belli bir aralık keyde saydamlaşacak ve tamamen sahneden kaybolacak. Daha sonra makine gövdesi aynı şekilde saydamlaşarak geri gelecek. Bu konuda bir uygulama örneği gerekli. Aşağıdaki hazırlamış olduğum videoyu izlerseniz eğer konuyu daha net anlaşılabilir.
http://www.youtube.com/watch?v=WEZncwrNWqY
- Offline
- Erkek
Selam ;
Nesnenin sahneden kaybolması için ;
Nesneyi seçip Object properties->Rendering Kontrol->Visibility değerine anime edebilirsiniz.
Bunun dışında Farklı bir etki olsun derseniz
Nesneye Slice modifieri atayıp remove top veya remove bottom seçeneklerinden birisini seçip modifier`in Gizmosunu anime edebilirsiniz.
Nesneyi Map kısmından sahneden kaldırmak isterseniz metarial ayarlarından opacity kanalını kullanabilirsiniz. Siyah renkler gözükmeyecek beyaz renkler görünür olacaktır.
- Offline
- Erkek
Bu bilgi yeterli oldu teşekkür ederim...
- Offline
- Erkek