3ds Max : Döndürürken Ağırlaşma sorunu
Selam arkadaşlar;
Elimde 16000 poligonlu bir max dosyası var.Dosya wireframe de çok rahat hareket ederken kaplamaları görünür yaptığımda acaip kasmakta.Döndürürken çok ağırlaşmakta.Bunu nedeni nedir.birkaç kaplama nın çözünürlüğü çok büyükmüş onları düşürdüm , fazla poligonları sildim , yeni bir maxe import ettim sonuç değişmedi.
- Offline
- Erkek
Ekran kartınızla alakalı bir durum. Ekran kartınızın 3d yazılımları ne kadar desteklediğini bir araştırın derim. Oyun için yapılan ekran kartları shade görüntüde daha iyi çalışırken 3d yazılımlar için yapılanlar 10milyon+ poligonlu işlerde bile pek sıkıntı yaratmıyor. Nvidia quadro 600 başlangıç/orta seviye için bence ideal. 6 milyon poligona kadar shade/wire arasında pek sıkıtı olmadan çalışabiliyorum.
- Offline
- Erkek
- 16.000 poligon yüksek bir rakam değil. Sıradan bir bilgisayar dahi kolayca render eder ve görüntüleyebilir.
- Çizdiğin model çok fazla küçük objeden oluşuyor. Hepsini attach edip yeniden dene.
- Eğer o zamanda atadığım textureler karışıyor diyorsan multisub obje ve material ID kullan.
- Maksimum 2048x2048 tam kare texture kullan.
- Yine işin içinden çıkamazsan modeli textureler bana mail at, bir de ben bakayım. Merak ettim 16K`da kasan modeli. :)
[email protected]
- Offline
- Erkek
Halis bey;ekran kartı ile alakalı olacağını sanmıyorum çünkü daha fazla poligonlu sahnelerde bile bu sorunu yaşamadım.Çizime özgü bir sorun var ama hala çözemedim.
İzzet bey;çok fazla küçük obje yok.mail atıyorum.bakabilirseniz sevinirim.
- Offline
- Erkek
Pan yaparken RAM`i de çok kullanıyor 3d programları. Sisteminle alakalı sıkıntın yoksa model yada belki de programla alakalı bir sıkıntı olabilir.
- Offline
- Erkek