3ds Max : arazi modelleme sorun
Merhaba arkadaşlar. Yaptığım bir tasarıma göre arazi kotlarını çıkardım ama bu kot çizgileri keskin hatlara sahip. Autocad de polyline ile çizip gerekli yüksekliği verdim. Sonra maxe import ettim. Attach, weld gibi işlemleri yaptım ve terrain uyguladım fakat oluşan arazide şekil bozuklukları oluştu ve kotlar çizdiğim şekilde çikmadı. Terrain ayarları ile oynadım, Turbosmooth ve meshsmooth uyguladım. Şekil bozuklukları bi nebze azalsa da kotlar, özellikle keskin hatlı olanların şekil bozukluğu devam etti. Bu araziyi nasıl modellicem arkadaşlar, yardımcı olabilir misiniz. Teşekkürler.
- Offline
- Erkek
arazi modellerken plane kullanmanı öneririm..autocadden altlık olarak arazini maxe import et..bir plane çiz...segmentleri olmasın sadece kenar çizgileri olsun..plane edit poly yapıp shift ile edgeleri kopyalayark.. arazini plane ile döşe..sonra vertexleri seçerek z ekseninde kot yükseklilklerini ver daha sonra keskin çizgilerini yumuşatmak için başka bir modifer uygulayabilirsin..daha temiz bir model oluyor bu şekilde..
- Offline
- Bayan
mimaricee teknik güzel olabilir sonucunu da güzel almış olabilirsin ama anlatımından çok şey anlayamadım. Biraz daha açabilirmisin bu tekniği.
Öncelikle edgeleri kopyalamak shift ile derken, edgeleri kopyaladıktan sonra ne yapılması gerektiği tam anlaşılmamış arada bir boşluk var yani.111
- Offline
- Erkek
autocad civil 3d programı kullan araziyi kendisi eğrilerden oluşturur
- Offline
- Erkek