3ds Max : 3ds max 2013 design, massfx yardım
Arkadaşlar ben max 2013`e geçtikten sonra birçok problem ile karşılaştım (eski alışkanlıklarımı değiştirmem gerekmesiyle ilgili), bunların 1 tanesi ile ilgili sizden yardım istiyorum;
3ds max 2012 ve daha önceki versiyonlar da animasyon yapmak için objeye dynamic rygid body verdiğinizde cismin animasyondaki dış hatlarını belirlemek için meshtype`ın altında "original mesh" seçerdiniz ama max2013`de dynamic objeler için bu seçenek artık yok, fakat static obje yaptığınızda shape type altında "original" olarak seçenek çıkıyor.. Bu sıkıntı benim 2013 "design" kullanmamla mı alakalı yolsa adamlar hakilaten bu özelliği kaldırmışlar mı?
- Offline
- Erkek
bu konuda yardım edecek bir bir arkadaş yokmu ya kocaman sitede?
- Offline
- Erkek
bildiğim kadarı ile max`in design versiyonlarında animasyonla ilgili modifier ve panellerde kısıtlamalar yapıldı. design sürümünü kaldırıp normal max`i kurmanı öneririm.
- Offline
- Erkek
benim bildiğim mass fx`te shapetype kısmından convex`i seçiyosun
- Offline
- Erkek
Recep Bey söylediğiniz çok mantıklı, ben de design versiyonu ile ilgili olmasından şüpheleniyordum zaten. Teşekkür ederim.
- Offline
- Erkek
Selamlar:
Ben 3ds max 2013 kullanıyorum (Design değil) ve aynı sorun bende de var. Siz buna bir çözüm bulabildiniz mi acaba?
- Offline
- Erkek
Sanırım çözümü buldum:
Obje üzerine Rigid Body atıldıktan sonra Shape Type Concave yapılıp Physical Mesh Parameters altından Generate`ye tıklıyoruz. Program ufak bir hesaplama yapıyor ve sonunda obje formuna uygun shape hazırlanıyor.
- Offline
- Erkek
Sanırım çözümü buldum:
Obje üzerine Rigid Body atıldıktan sonra Shape Type Concave yapılıp Physical Mesh Parameters altından Generate`ye tıklıyoruz. Program ufak bir hesaplama yapıyor ve sonunda obje formuna uygun shape hazırlanıyor.
- Offline
- Erkek