3ds Max : Skin modifierindek bu always deform`da neyin nesi ?

Skin modifierindek bu always deform`da neyin nesi ?

arkadaşlar
bone` lara "skin" işlemi gerçekleştirirken, skin modifieri içerisinde advanced parameters rolloutunda
nedir ya bu deyip "Always Deform" isimli tikli checkbox`ın tikini kaldırdım.

Kaldırmaz olaydım tüm kemiklere uyguladığım envelopes ve vertices ayarlarım bozuldu ve geri dönüş yapamıyorum ?

Tekrar tik atıyorum fakat eski haline döndüremiyorum.

Bunun bir çözümü var mı ?


2013-08-16 13:31:17
  • Offline
  • Erkek
Diyelim kemiğin yerini yanlış
murataksay

Diyelim kemiğin yerini yanlış yaptığını düşünüyorsun skinlemeden sonra :)
Motion`dan animasyon modunda olmadığını teyit ettikden sonra "always deform" kapatıyorsun. (skinlemeyi kapatmak gibi) istediğin değişikliği yapıp tekrar açıyorsun. Ama kollar açık normak modda çalışman gerekiyor, animasyon modunda olursa yaşadığın problem olur düzeltemessin.

İyi çalışmalar..


2013-08-16 14:24:36 Edit:2013-08-16 14:25:40
  • Offline
animasyon modda bunu yapıp

animasyon modda bunu yapıp yapmadığımı şu anda gerçekten hatırlamıyorum ama karakterin animasyonu var. Fakat kemiklerde key yok daha çok ik handle`ları linklediğim dummy`lerde key var. Animasyonu dummy nesneleri ile sağlıyorum.

Animasyon mod açıkken mi bunu yapamazsın demek istedin ? yoksa animasyon verdikten key atadıktan sonra mı bunu yapamazsın demek istedin ?

sonuçtada sanırım bunun geri dönüşü yok ?


2013-08-16 14:47:39
  • Offline
  • Erkek
Keyler önemli değil, dummy
murataksay

Keyler önemli değil, dummy veya kemik fark etmez. CS_Bipedmi kullanıyorsun?
uzun süredir CAT kullandığım için onuna göre anlatım. ilk kemikleri kurunca setup modda oluyorsun. ( bipedde aynı olması lazım? hatırlamıyorum )
Hareket vermek için animasyon moduna basıyorsun Layer açarak. Ne zaman istersen setup mod`a dönebiliyorsun. Setupdayken o seçenek işe yarıyor. Kemiği hafifce düzeltmek için. onu keyli veya setup dışında yaparsan direk kayar ve bir daha düzelmez. Load etmen gerekir sahneni.

*Biped`de "figure mod"` a geçip düzeltmeni yapman gerekiyor. Veya hiç key vermemiş olman lazim ki hareket vermeden skin işlemi yapılması çok zor.


2013-08-16 14:57:09 Edit:2013-08-16 15:01:58
  • Offline
yok hayır normal bone

yok hayır normal bone kullanıyorum. cat veya biped değil.


2013-08-16 15:23:40
  • Offline
  • Erkek
Tamamdır umarım fazla yormadan
murataksay

Tamamdır umarım fazla seni yormadan düzeltirsin.
O seçeneğin ne işe yaradığını anlatabildim ama değilmi?
Kolay gelsin..


2013-08-16 15:29:16 Edit:2013-08-16 15:29:25
  • Offline
sanırım olay şöyle


sanırım olay şöyle
kemikleri yanlış yerleştirdiğimizi düşündüğümüzde animasyon modu kapalıyken bu seçeneği iptal ederek kemiğin yerini düzeltebiliyoruz aynı skin modifierini kapatır gibi.

teşekkür ederim


2013-08-16 15:37:45
  • Offline
  • Erkek
Evet senin durumunda ise
murataksay

Evet senin durumunda ise hiç hareket yoksa ( modellendiği şekilde duruyorsa ) yapabilirsin aynı işlemi..


2013-08-16 15:53:39
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!