3ds Max : iki cam ust uste gelince arkadaki cam uzerındeki...

iki cam ust uste gelince arkadaki cam uzerındeki...
yunusemredayiyunus emre dayıAvatar

iki cam ust uste gelince arkadaki cam uzerındeki...

başlıkta dediğim gibi bir kamera yapıyorum. merkezde bir mercek lens. belli parlama ayarı vs. dıştada merceği ve camerayı kapatan dış cam. bununde parlaması vs ayarlı. sorun : dıştakı cam merceğin ustundeki parlamayı göstermiyor. bu olay render da oluyor. aynı sahneyi active share eş zamanlı render penceresinde açtığımda herşey normal.

https://www.behance.net/yunusemredayi3d
2013-08-10 20:52:46 Edit:2013-08-10 20:56:32
  • Offline
  • Erkek
http://www.tr3d.com/forum/oku/3dsmax/ic-mekan-vray/2/ Öncelikle şu
ArkondeRAlper SözenAvatar

http://www.tr3d.com/forum/oku/3dsmax/ic-mekan-vray/2/

Öncelikle şu konuya bir göz atın. Aynı tepkiyi almış gibi üzerinize alınabilirsiniz. Biraz sebat ederseniz elbet yardımcı olacak birisi çıkar.

Sorunuza cevaben; sanırım render için light cache kullanıyorsunuz. Light cache bu tarz endirek aydınlatmadan kaynaklanan parlak yansımalarda problem çıkartabiliyor. Irradiance map ile deneyin bir de.

Dış katmandaki cam malzemesi için de "affect shadows" kutusunun işaretli olduğundan emin olun.

Sanırım bu şeklde çözülebilir problem.

Kolay gelsin...


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2013-08-11 03:08:47
  • Offline
  • Erkek
alper bey cevap için
yunusemredayiyunus emre dayıAvatar

alper bey cevap için teşekkür ederim.

camera genel bir sanal dünya içerisinde oldugu için indrect illumination açık değil. yanı irradiance map yada lıgt cache yok. açtıgım da da sonuç değişmiyor zaten. affect shadow işaretli. sorun buyuk ihtimal render penceresinde diye düşünüyorum ama bulamadım .

activeshare penceresinde durum normalken

normal render da bu sorun ortaya çıkıyor

tekrar teşekkürler


https://www.behance.net/yunusemredayi3d
2013-08-11 10:55:10
  • Offline
  • Erkek
Render penceresinde bildiğim kadarıyla
ArkondeRAlper SözenAvatar

Render penceresinde bildiğim kadarıyla öyle bir ayar yok. Active shade render için farklı bir algoritma kullanarak gösterir resimleri, yansıma da sanırım o yüzden görünebiliyor. Zaten indirect illumination açık olmadan bir objenin içinden geçen yansımaları gösteremezsiniz ki.


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2013-08-11 19:27:23
  • Offline
  • Erkek
alper bey bu gorselde
yunusemredayiyunus emre dayıAvatar

alper bey bu gorselde

alper bey bu gorselde indrect illumination kapalı ve render setup pencersinde max deph bulunuyor. global switches bölümünde

https://www.behance.net/yunusemredayi3d
2013-08-12 21:41:09
  • Offline
  • Erkek
Bahsettiğiniz değer indirect illumination
ArkondeRAlper SözenAvatar

Bahsettiğiniz değer indirect illumination ile ilgili bir değer değildir. Global Switches altındaki max depth değeri bir fotonun izlediği yolun kaç defa yansıdıktan/kırıldıktan sonra hesaplanmayı bırakılacağını gösterir. Render algoritmasına bir etkisi yoktur.

Neyse, sorun ilginç geldi, ben de sahnenin çok basit bir benzerini kendi bilgisayarımda hazırlayıp denedim. GI açık/kapalı halinde hem active shade ile hem de normal olarak render aldım, normal renderda hem VFB hem de vray frame buffer ile denedim. Hepsinde de yansımayı görebildim.

Belki de başka bir ayarı kapatmış olabilirsiniz diyeceğim. Malzemelerinizi bir daha gözden geçirin isterseniz. Biraz farazi olacak ama, editable poly olarak modelleme yapıyorsanız yüzey normallerini kontrol edin.


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2013-08-13 04:11:56
  • Offline
  • Erkek
Yüzey normali dedikten sonra
ArkondeRAlper SözenAvatar

Yüzey normali dedikten sonra aklıma geldi ve bir deneme daha yaptım. Lens yerine koyduğum küresel yüzeyn bir kalınlığı olmadığınd ve yüzey normalleri de kameraya değil aksi yöne baktığında yansımaları alamadım.

Bir kontrol edin derim.


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2013-08-13 04:16:19
  • Offline
  • Erkek
Alper bey ilginiz icin
yunusemredayiyunus emre dayıAvatar

Alper bey ilginiz icin cok tesekkür ederin.
Sorun çözüldü. :D
Tekrar tesekkur ederim .
Calismayi galeride paylastim. Yorum yaparsaniz sevinirim. :)


https://www.behance.net/yunusemredayi3d
2013-08-13 08:55:28
  • Offline
  • Erkek
Çözüldüğüne sevindim. Sorunun kaynağı
ArkondeRAlper SözenAvatar

Çözüldüğüne sevindim. Sorunun kaynağı neymiş, nasıl çözüldü onları da yazın lütfen. Çalışmaya şimdi bakıyorum.


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2013-08-13 23:06:17
  • Offline
  • Erkek
alper bey yukarıdaki görselde
yunusemredayiyunus emre dayıAvatar

alper bey yukarıdaki görselde ayarı paylaştım. max deph 2 geliyo standart olarak ve pasif.
aktif ettikten sonra 2 değeri. iki cam arasında oluşması gereken yansıma için yeterli gelmiyor. değeri yükselttiğinizde iki cam arasındaki yansıma kırılma tepkimesi 5 e çıkıyor ve yansımalar normal oluyor.
Deger 2 olduğunda hesaplamayı 2 defa yapıyor ve kamera lensi üzerine parlama düşmeden hesaplama bitiyor. aynı ayar kaplamalar bölümünde de var fakat orda zaten stabil gelen 5 değeri.
activeshade de çıkıpta normal renderda çıkmayınca . ayarın render penceresinde olduğunu düşünerek , başladım sıradan ayarları açıp kapamaya :) değişiklik olana kadar yaptım . olay max depte çözüldü :)


https://www.behance.net/yunusemredayi3d
2013-08-13 23:55:40
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!