3ds Max : Spline ile Yol Yapimi..
Selamun Aleyküm,
öncelikle ben bir oyun projesi icin yol cizmeye calisiyorum,
internette aradigim kaynaklarda bir kac yol buldum fakat hepsinde bir yerde takildim..
öncelikle Loft Modifieri kullandim.
spline ile yol cizdim daha sonra yol modeli(basitce, plane ile) yapip attim. X Y Z ve Flip`in degerlerini degistirmeme ragmen cizdigim splineye oturmadi,daha sonra degerlerin bazilarini degistirdikten sonra yol gozukmemeye basladi... yaklasik 4 5 gün ugrastim basaramadim..
ikinci olarak Sweep Modifieri kullandim.
Yine spline ile yolu cizip sweep uyguladim alttan pick ile yol modelimi
( basice, 2 vertex) sectim, daha sonra banking ve pivot center yaparak, yol seklim ortaya cikti, fakat olusan yolun donusleri ve yollari cok kaba oluyor..
Sorum sudur..
1. yolu poligona cevirip bu poligon sayilarini attirarak yolu daha duzgun yapmak mümkün müs sanirim ama bunu yaparsam yolu düzenliyemiyorum daha sonra(bildigim kadariyla)..
2. Izledigim modelle yolu dogrumu sizce? sweep mi kullanmaliyim..
3. Yola göre terrain yapmak mümkünmüs sanirim. Bunu nasil yapacagimi tarif edebilirmisiniz..
Cizdigim Yol Sweep Uygulanmis bir sekilde..
http://l1307.hizliresim.com/1c/u/qtn1m.png
basitce yol modeli...
http://u1307.hizliresim.com/1c/u/qtn1z.png
Almanyada yasamaktayim. Almanca Klavyede türkce karakter olmadigi icin yazim bu sekildedir..
- Offline
- Erkek
Vertex de iken bi vertexin üzerine gel ve sağ tıkla bakalım kardiş, Vertex in kaç hali var. Sorun Spline ında çünkü...
- Offline
- Erkek
sanirim yalnis anlamadiysam,
splinenin yani yolun vertexi
buyurun üstadim..
http://t1307.hizliresim.com/1c/u/qtpzv.png
buda sag tiklanmamis hali tikladigim vertexin orayi görmeniz acisindan..
http://u1307.hizliresim.com/1c/u/qtq1q.png
- Offline
- Erkek
Gönderdiginiz videoya göre yaptim.
benim yolum dag yolu oldugu icin yüksekliyor ve 2 yerde keskin bir viraj var biri keskin ve yükselen bir viraj ayni spiral kablo gibi düsünebilirsiniz...
orada hem smooth yapmadi hemde banking yapiyor?
acaba ben mi yalnis yapiyorum..?
http://t1307.hizliresim.com/1c/u/qtr9b.png
yolum ayni bu yol gibi fakat sag taraftaki yol rampa yani yukariya dogru tirmanmasi gerekiyor arabanin..
http://resim.donanimhaber.com/upfiles/364328/9CBFFE5050B148D18C1D593D65F700F5.jpg
- Offline
- Erkek
bu arada videoyu sanirim siz benim icin suan yeni cekmissiniz.
Cok tesekkür ederim zahmetiniz icin.
Allah razi olsun..
- Offline
- Erkek
hocam banking ve yol viraji ve yine kabaca oluyor?
bu sorunlari cozemiyorum..?
- Offline
- Erkek
http://u1307.hizliresim.com/1c/u/qtq1q.png
bu resimdeki gibi bir yolda araba sürdüğünü bi düşün şimdi ;) Viraj nerede looo ?
Vertexlerin 4 hali vardı bizim zamanımızda. Corner, Bezier, Bezier-Corner ve smooth... Denemek lazım...
- Offline
- Erkek
hocam anlamadigim nokta derslerde herkez bu sekilde yapiyor daha sonra poligon yaptiklarinda birsey yapiyorlar bir degeri yükseltiyorlar ondan sonra yolun cizgileri cogaliyor ve yol daha pürüssüz oluyor...
bunlari nasil yapabilirim diye soruyorum zaten..
yolu eger her noktasini spline ile cizmeye ugrasirsam gercek yol 9.6 km..
ben 4/1e böldüm öyle ciziyorum. Yani o yüzden her noktayi spline ile cizersem cok uzun olur.. o yüzden sizden taktik istiyorum yada izlenecek yol...
........................
sorumun dahale cevabini ariyorum.. bilgisi olan yardim ederse cok sevinirim..
- Offline
- Erkek
yardimlarinizi hala bekliyorum...
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek