3ds Max : Quadro K5000 Ekran kartı
Arkadaşlar daha dün ofisimize bir tane workstatin aldık.
Özellikleri kabaca çift çekirdek (16core)
32gb ram.......
K5000 ekran kartı..
Soruma gelince benim sahnemde toplam 70 blok var çevre düzenlemelerini falan dahaa yapmadım bu haliyle 20milyon polygon var ve ekran kartı Quadro5000 olmasına rağmen kasıyor. Acaba ekran kartımı aktif değil yoksa özel bir ayarımı var anlamış değilim. Yoksa Quadro K5000 de ancak bu kadarmı gücü yetiyor. :/
Bana biri akıl versin :(
- Offline
- Erkek
bu kullandığınız sahneye göre değişir. ama yanılmıyorsam Nvidia`nın Quadro ekran kartları için şöyle bir açıklaması vardı 3D programlarda GPU Render dışında Quadro ekran kartlarının kattığı pek bir şey olmadığı gibi bir ifade okumuştum tam cümleyi hatırlamıyorum yalan olmasın kaldı ki elinizde İntel Xeon işlemcili bir WS varsa GPU ile final render almak yada almaya çalışmak gereksiz olur diye düşünüyorum sonuçta elinde Render canavarı CPU var :). bizde ise 3770k i 7 işlemci 16gb Gskill Ripjaws CL7 1600mhz ram var 570gtx ekran kartı ile 300 milyon polygon ile rahatlıkla çalışabiliyoruz yalnız bazı sahneler oluyor 50 milyon polygon`da kasabiliyor bazen bazı sahneler olur 5 milyon polygon`da da kasar.
- Offline
- Erkek
300milyon mu :/.. Şimdi boşunamı quadroya o kadar para verdik anlamadım ki :(...
Peki bu sahnelerin 300 milyonda kasmayıp 5 milyonda kasmasına sebep olan şeyler ne olabilir bir fikrin var mı?
- Offline
- Erkek
5 sene önce bende quadro ekran kartı kullanmıştım(1700 serisi).aldığıma pişman olmuştum. sana şöyle bir tavsiyede bulunabilirim. quadroya vereceğin paraya 3 tane 1000tl lik ekran kartı al ve kendi aralarında SLI bağlantı yap inan bana quadroya 5 basar.
- Offline
- Erkek
gpu kullanmıyorsan, quadro pişmanlıktır :)
tabi yanına da tesla-lar ister tek başına yine gpu dada yetersiz.
Çalışırken performans arıyorsan şu konuyu bir oku derim
benim en son yaptığım testte sahnede 40 milyar dan fazla poligon vardı
http://www.tr3d.com/forum/oku/donanim/quadro-tartismasina-son-nokta/11/
- Offline
- Erkek
Altamara, onun sebebi sahne deki vertex sayısının da eşit ortantı da etki etmesi, sahne deki ayrıntı, ışık, rig,kaplama vs gibi etkenler tabi ayrıca Opengl, Dx ve Nitrous modları bulunmakta. Nitrous kullanmanı tavsiye ederim çalışırken yeni pc almışsın gibi etki ediyor performansa
dipnot: max hakkında pek fikrim yok, bildiğim kadarı ile yardımcı olmaya çalışıyorum aslen Maya`cıyım ben :d
- Offline
- Erkek
gtx 560m ve 3ds max 2012 için Nitrous yavaş çalışıyor, belki yeni max sürümlerinde düzeltme vardır ama çok test yaptım Nitrous hep yavaş. Değişik driverları test etmekte fayda var.
- Offline
- Erkek
sahnendeki poligonlar kadar texturelarıda dikkate almalısınız çünkü çalışma ekranındaki hızı ciddi anlamda etkiliyor.quadro 4000 kullandım alırken beklentim tıpkı sizin gibi çok fazlaydı ama çalışma ekranındaki hızı hicte beklentimi karşılamamıştı ama tabi kullanılan kombinasyonda çok önemli yeterli teknik bilgim yok yanıltmak istemem.
- Offline
- Erkek
Quadro dışındaki diğer kartları öneren sevgili arkadaşlarım sitede quadro ve gtx ler arasındaki karşılaştırmaları bugün değilde 3 gün önce görseydim quadro almazdım ama artık çok geç.
Zaten proje ile ilgili sorunum farklı boyutlara ulaşmaya başladı. 375mb lık dosya boyutum vardı. Sahnesi kasan dosyanın kendisidir. Kendi kendime dedim ki tüm sahneyi seçip editablepoly yapayım belki modifierler çok fazla geldiyse sıkıntı yaratabilir düşüncesi ile ve tüm sahneyi editablepolye çevirdim. Sonuç olarak ise 375mblık dosya boyutum bir anda 4küsür gb oldu. Proje teslimimede çok az bir zaman kaldı yaklaşık iki gün ne yapacağımı bilemiyorum :(
- Offline
- Erkek
Halka notebook her zaman sıkıntıdır, özellikle macbook kullanıyorsanız mac ve 3d program kullanmak cidden çılgınlıktır çıldırtır sabır ister yoksa mac`i kırarsınız, mac daha çok adobe programları için iyidir. 3d Program kullanıyorsanız kesinlikle masaüstü bir pc kullanmakta fayda var viewport`u sadece ekran kartı etkilemez, işlemcinizin grafik işlemcisi, ramleriniz ve ekran kartınız etkiler. 3d Programlarda CPU render alıyorsanız sadece İşlemcinizi kullanır, GPU render alıyorsanız ekran kartını. hatta Quadro`ya bağlı kalmadan realtime gpu render almanız mümkün Furryball render motoru ile. Ayrıca laptop`daki i5 yada i7 ile masaüstü pc deki i5 i7 hiç bir zaman aynı seviyede olmazlar her zaman masaüstüne tktığınız işlemciler,ram,ekran kartı çok daha güçlüdür kat kat güçlüdür. yada ille de laptop kullanacağınız diyorsanız dell ailenware customer bir makine tercih etmek daha mantıklı olacaktır diğer laptoplardan daha güçlü ürünler oldukları için.
Altamara dostum yapacağın tek şey, layer kullanmak işini bitirdiğin kısmı hide yapacaksın. smooth verdiyseniz oda etkendir sahne kullanımında En son açını ayarlayıp Render`ı basacaksın, sanırım en kısa çözüm bu olur editpoly`e geçtikten sonra 4 gb çıkması cidden sıkıntıymış ve enteresanmış, olmaması gereken birşey normalde programın çalışma şeklinde sıkıntı olabilir bu arada
- Offline
- Erkek