3ds Max : Futuristic Mimari Modelleme
Arkadaşlar linklerde verdiğim gibi mimari modellemelerin yapıldığı tutorial arıyorum. Şöyle bol eğimli yüzeylerin, kargacık kurgacık şekillerin modellendiği bir tutorial. Bana bu konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim. Google amcadan pek yardım almayı beceremedim :(
http://www.amritray.com/wp-content/uploads/2013/01/future-architecture01.jpg
http://ecofriend.com/wp-content/uploads/2012/07/noah_5_VBAkr_69.jpg
http://www.tuvie.com/wp-content/uploads/cybertecture-egg-for-mumbai1.jpg
http://zeointerior.com/wp-content/uploads/2012/11/Futuristic-Building-Architecture.jpg
http://blogs.sfweekly.com/shookdown/building.JPG
- Offline
- Erkek
rhino ve grasshoper ortaklığına bakmanızı tavsiye ederim.
tutorialleri için:
http://www.grasshopper3d.com/video/video/listTagged?tag=tutorial&page=1
- Offline
- Erkek
Bu binaları modellemek çok zor değil.Onu söyleyeyim.Hele sondaki hiç değil.Vakit olursa ancak 1 ay sonraya birkaç tane ders hazırlayabilirim kısmetse.
- Offline
- Erkek
3D Studio Max kullanıyorum Rhino ile ilgili herhangi bir bilgim yok.
Max içinde çözümlere ihtiyacım var.
- Offline
- Erkek
maxda yapila bilir bu binalar/ama bunun icin modelleme icin max bilgin cok iyi olmala neyi nerde ne zaman kullanma bilmen acinda soyledim.kolay gelsin
- Offline
- Erkek
bu binaları modellemek zor değil. önemli olan o tasarımı kafanızda canlandırabilmek. beyninizin içinde görebilmek.
- Offline
- Erkek
kafamızda canlandırdığımız bir tasarımımiz var ama daha once bu tarz bir modelleme yapmadığım ivin nasil bir yol izleyecegimi bilemiyorum. Bir video egitim olsaydi fikir sahibi olabilirdim.
- Offline
- Erkek
patch modelleme tekniği ile yapılır. bir kaç tane denemiştim. yalnız şu modern mimari, özellikle zaha hadid tarzı işlere bakıyorum, bir konsepti alıp bol bol turbo smooth vererek, belli polygonların malzemesini değiştirip tasarım diye satıyorlar. adına da non-constructivizm diyorlar. sonra internette gördüğünüz ve hayran olduğunuz çoğu işleri aslında hayata geçmiyor, geçenler de binbir revize görüyor. yani sallamasyon tasarlamak polygon modellemenin sınırlarını zorlamak oluyor. gerçek tasarım hem estetiğin hem mühendisliğin sınırlarını zorlamak. lütfen böyle işlere girecekseniz gerçekçliği göz önünde bulundurun. frank gehry gibi tarz olmak sanırım böyle düşüncelerden geçiyor. adam uçsa da konuyor :)
tekniğe dönersek; örneğin bir küre çizip, editable patch e çevirirseniz. sonrasında kontrol kollarından çekiştirip, içeri büker, üst noktalarından yukarılara çekiştirirseniz, biraz da rotate ile ilk linkin sağdaki resmini yaparsınız. sonrası modelin kopyasını editable poly yapıp,lattice vs gibi işlemlerle ikinci materyali oluşturmak. diğerleri de bunlara benzer işler.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Halil Bey önemli tespitler, çok teşekkürler.
Değerli görüşlerinizi önemsiyorum.
Amacım size muhalefet etmek değil.
Sadece kişisel fikrimi yazmak istiyorum
Lakin, Zaha Hadid projelerini çok daha estetik buluyorum, ayrıca doğaya uygun geliyor. Sizin de bildiğiniz gibi insan bedeni ve doğa genelde yuvarlak ve kıvrımlı hatlara sahiptir. Frank Gehry ise 1 kaç projesi hariç çok karmaşık, estetikten yoksun geldi ve gözümü tırmaladı.
Umarım kırıcı olmamışımdır.
- Offline
- Erkek