3ds Max : 3d max yeni başlangıç sorularım
merhaba arkadaşlar forumda yeniyim sorduklarım daha önce sorulduysa özür dilerim ben aradım bulamadım ben sevgili forum üyelerine dertlerimi bildirecegim bilginiz olan bir sorum olursa ve yanıtlarsanız çok sevinirim.
3d max e başlama nedenim oyun modelleri üzerine ilk olarak temel seciyeyi ögrendim kutu plane filan çizmeyi 2d olarak çalışmayı 2d nesnei 3d yapmayı extended ile ismi yanlış olabilir unuttumda şimdi.belli seviyeye geldim ama bazı şeyleri yapamıyorum ve nasıl yapılacagı hakkında fikrimde yok örnegin bir tren yapacagım alt tarafı trenin box ilede oluyor diktörgen bir kutu üstünede yuvarlagın yarısı gibi düşünün alt tarafına kutu yapıyorum üstüne tube ile yuvarlak çiziyorum içine yerleştiriyorum yanlardan uyuşması için yuvarlagın yanları dışarı çıkıyor edit poly yapsam yuvarlagın yarısını silsem gene diktörgenin kenarlarından çıkmış gibi olmuyor birleşik gibi gözükmüyor 2d ile circle çizdim yarısını silip yapmayı denedim olmadı ardından boru yapmaya karar verdim boru kıvrımlı olacak tubeyi yapıyorum sadece ucunu biraz bükecegim bükemiyorum sorunlar sorunlar hep sorunlar
sorum şu:normal bir şekilde modellenmeyen nesneleri küp zemin tube çaydanlık vs bunlarla modellenmeyen nesneleri nasıl yapabilirim.
edit poly yaptıgım bir şeyin herhangi bir vertexlerinden bir plane nasıl çıkartabilirim oradan plane çıkartıp istedigim tarafa götürecegim örnegin tube ile bir yuvarlak yapıp altını silim yanlardan plane çıkararak treni yapabilirim diye düşünüyorum.
kısaca bir oyun modeli üretmek için ev araba gibi mimari nesnelerin dışında hayal gücüne kalan nesneleri nasıl modelleyebilirim ne ile modellemeliyim.
modify list de bir sürü edit poly ve mesh için fonksiyon var bunların türkçe açıklamasını nerede bulabilirim bir kitap döküman vs çok işe yarayan şeyler var orada ama hiç birini bilmiyorum bend ile extered hariç.
cevap veren arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ediyorum
- Offline
- Erkek
Merhaba yardımcı olabileceğimiz konu bir iki cümleyle açıklanacak türden değil.Moralini bozmak açısından söylemiyorum.3d istek,heves,sabır işidir.Başlarda çok sorunlarla karşılaşırsın.Bazen moralin öyle sıfırlanır ki bırakacak noktaya gelirsin.Diyorum ya sabır sabır sabır..Öncelikle yapman gereken netten aşamalı dersleri dinlemek.Youtube da çok güzel dersler bulabilrsin.Ama en baştan izle ve izledikçe uygula ki pratik olsun.İşin içinden çıkamadığın noktalarda foruma yazabilrsin.Burada herkes sana yardımcı olur :)
- Offline
- Bayan
hocam sorum aslında şu ben bu tür normalde max de olmayan modelleri modellemek için böyle borular trenler filan ne kullanmalıyım hangi teknik yada bir yöntem önerebilirmisiniz
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
http://l1307.hizliresim.com/1c/q/qm67b.png benim böyle bir sıkıntım var yardımcı olabilcek varmı acep:)
- Offline
- Erkek
Öncelikle diğer arkadaşlarımızın dediklerine katılıyorum, ihtiyacınız olanlar;
Branş bilgisi (İnsan modelleyecekseniz anatomy, Yada bir makineyse detaylar vs.)
Max bilgisi ve tecrübesi(Sonraki hamleleri baştan düşünüp gidiş yolunu baştan yaratmak çizmeden senaryoyu kafada oturtmak.)
12 senedir max kullanıyorum ev araba gemi insan dinazor bir ton şey çizmişimdir. biri gelip kurbağa çiz dese saatlerce kurbağa resimlerini incelerim. Kurbağa ekmek gibi hergün yakından gördüğüm bişey değil sonuçta.
Bir şeyi onlarca yöntemle çizebilirsiniz. İster yoğurt yiyişi deyin, ister o anki eşref saati, ister öbür komutu bilmiyorum buna alıştım deyin, bi şekilde onu çizersiniz. Editable poly ile ilgili detaylı türkçe döküman bulamıyorsanız kendi videolarımı paylaşıyorum (İlk ikisi ufuk açmak için, son 3 tanesi Editable poly);
http://www.youtube.com/watch?v=ytOFRhRHVpk
http://www.youtube.com/watch?v=1zRAvzmaLYE
http://www.youtube.com/watch?v=FGgIdJqG8X4&list=TLAwwvU26cfWs
http://www.youtube.com/watch?v=LjmFlwzEOBs&feature=c4-overview&list=UUm0Cewcus91xKCfjY3W10zg
http://www.youtube.com/watch?v=UbZ13wVfUJk&feature=c4-overview&list=UUm0Cewcus91xKCfjY3W10zg
Umarım fikir vermiştir.
- Offline
- Erkek