3ds Max : Vray Render Gölgede kalan kısımlarda Işık patlamaları ve lekeler
Merhaba Renderda yaşadığım bu sorunu hic bir şekilde çözemedim.
Gölgede kalan kısımlarda yaşanan bu sorunun sebebi ne olabilir ?
Teşekkürler
http://i.imgur.com/X6GoYLW.jpg?1
- Offline
- Bayan
Arkadaslar bu konuya benzer bir konu acilmis, Orada verilen tum bilgileri denedim ve sorunum cozulmedi uzun zamandir yasadigim bu problem cozumsuz mu?
- Offline
- Bayan
Resimden direk yetersiz GI hatasına benziyor.
"Brute" ile render edince aynısı oluyormu?
Vray ayarlarını screenshot yapıp gönderirsen daha fazla yardım gelebilir.
iyi çalışmalar
- Offline
Bu şekilde yapınca sorun düzeldi. Daha önce ben light cache kullandıgım halde bu durumla pek karsılaşmadım. Fakat eski renderlarıma dikkatli bakınca ufak tefek catı sacaklarında oluyormus. Hissedilmemesinin sebebi vray sun ışık ayalarımın daha yüksek olmasıymıs. Bu durumdaki mantık baglantısını henüz kuramadım.
Sorunum cözüldü.
Çok teşekkür ederim murataksay
- Offline
- Bayan
Bu sorunu cözmeye çalışırken bazı durumlrda brut force ile çözüldüğünü gördüm. Fakat başka bir sorun olarak detaylı renderlarda yine kararmalar pürüzler haricinde kırılmalar farkettim. Bu durum değerlerden kaynaklanıyor olabilir. Render ayarlarımla ilgili değerli bilgilerinizi bekliyorum.
Teşekkürler
http://i.imgur.com/AYQS8er.jpg
http://i.imgur.com/L2Pptxi.jpg
http://i.imgur.com/hqVyNE7.jpg
http://i.imgur.com/DzoY1ln.jpg
- Offline
- Bayan
Brute force çok iyi bir çözüm değil ama onu denemeni istememin sebebi irradiance ayarlarının yetersiz kaldığını görmekdi.
Eğer irradiance ve light cache ayarlarını düzgün yaparsan güzel sonuçlar alabilirsin.
Ayarlarında gördüğüm olası problemler:
1- image sampler olarak subdivision kullanmışsın. Subdivision bu tür sahneler için iyi bir seçim değil. özellikle cam veya glossy texture kullanan bütün maddeler güzel durmayacakdır. Artı subdivision ayarlarıda baya düşük.
image sampler`i DMC yaparsan (min: 0 max:3 veya 4) gibi bir değerde çok aşırı fark göreceksin. subdivision eski teknoloji DMC yeni. (vrayi meşhur eden olay :D )
2- DMC`de min samples: 2 nin katları olarak ayarlarsan daha rahat hesap yapar. aynı şekilde globla muliplier da 2nin katı..
- Offline
Bu söylediklerinizi deneyeceğim. Yanı sıra söylemek istedigim bir şey daha var ben sizin ilk tavsiyenizi secondry bounces brute force olarak anlamıştım. Ve o sekilde denedim bi sahnemde bu problem toparlandı. Fakat sizin de fark ettiğiniz gibi kalitesiz ayarlarla kısa süreli render alıyordum. Son soyledikleriniz süremizi oldukca uzatacaktır. Özellikle karmasık sahnelerde vay halinme :)
Bunları deneyip sonucu bildireceğim. Çok sağolun.
İyi Çalışmalar
- Offline
- Bayan
Ek olarak;
Dış mekanda, Catmull-rom yerine area kullanabilirsin. güneş ışığı iç mekandaki ışıklara göre daha keskindir. Objelerin ve renklerininde daha net çıkmasını sağlar.
Exponential veya HSV yerine Linear tavsiye ederim. Linear daha gerçekçi texture ve renkler çıkarıyor. Exponential lar otomatik bir gama ayarı ile fazla aydınlık yerleri karartıyor çok karanlık yerleri aydınlatıyor böylelikle renderda patlama olmuyor, karanlık nokta kalmıyor her yer eşit aydınlanıyor gibi duruyor. Ama mat silik tozlu gibi bir his veriyor. Işıklar ve render ayarları doğruysa linear da patlatmadan ve karanlık nokta kalmadan alacağınız renderlar exp lerden iyi çıkar.
Caustic i de açmanıza gerek yok, belki havuzlar için açtınız ama zaten etkisi çıkmamış
Gölgelerde karanlık yerlerde oluşan dumansı izlere gelince. Genelde tavanda kartonpiyerlerde oluşur. Birbirlerine çok yakın dar yüzeyler ışık sekmelerinden nasibini alamaz o yüzden olur. Irr.Map te HSpv subdivs bildiğim kadarıyla default 50 geliyor. Interp. Samp. ı arttırdığınızda düzelecektir. Tabi 40 olunca mı düzelir 160 oluncamı düzelir denemek görmek lazım.
- Offline
- Erkek
Bu sorunu ben de yaşamıştım. Sonradan sahnede birden fazla vray plane olduğunu farkettim. Fazla olanları silince sorun kayboldu :D
- Offline
- Erkek