3ds Max : Riglenmiş modeli editleme
İnternnetten riglenmiş bir model indirdim.Dosyayı açtığımda test amaçlı bir animasyon yapılmıştı.İşin garip kısmı animasyon bildiğim bone sistemi ile değildi.Daha çok C4D kullandığı sisteme benziyor.Resimde ki turuncu "iskeletleri" direk seçemiyorum.Modify`dan physique tıkladığım zaman seçebiliyorum lakin bunları hareket ettirme gibi bir olanağım yok.İskelet olarak kullanılan bu tekniğe ne deniyor bilen var mı?Bu iskeletleri nasıl istediğim gibi hareket ettirebilirim.
http://img405.imageshack.us/img405/8417/bunela.png
- Offline
- Erkek
http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-BC2F93D7-D769-4946-A2B6-3657CBB427A1.htm,topicNumber=d30e287243
burada inceleyebilirsin.
- Offline
- Erkek
CAT isimli bir plugin var, belki budur:
http://www.evermotion.org/tutorials/show/7914/character-animation-toolkit-cat-for-3d-studio-max-
- Offline
- Erkek
gigantus-3d dediği gibi Physique ile yapılmış ama okadar araştırmama rağmen çözemedim nasıl kendi animasyonumu yapabileceğimi.Bone bulamıyorum ortada.Allah rızası için yardım edicek bir arkadaş için max dosyasını buraya uploadlıyabilirim.Animasyon filan yapsın istemiyorum sadece gerekli bone`ları ortaya çıkarsa yeter :(
- Offline
- Erkek
unhide all seceneği ile gizli olan biped i görünür kılabilirsin.Bone (kemik) sistemi ile değilde max içinde hazır olan biped kemik sistemi olduğunu o resimdeki parmak uçlarındaki yeşil nodelerden anladım....
- Offline
- Erkek
@3d-anim; zaten bu resimdekini unhide-all diyerek yapmıştım.Benimde aklıma ilk hide yapıldığı geldi ama yok işte.Yarın dosyayı atacağım
- Offline
- Erkek