3ds Max : haraket eden bir nesneye baska bir nesne baglamak.
arkadaslar door kismindan pivot bir kapi kullanicam,bir kapi kolu yapdim,linkle bagliyorum,kapiyi open dedigim zaman acilmiyo.bense kapiyla birlikde haraket etsin istiyorum,,nasil yapmaliyim acaba?
- Offline
- Erkek
Animasyonmu yapmaya çalışıyorsun?
- Offline
- Erkek
Link ile bağlanan cisim sadece pivot noktasını takip eder. açılan bölümdeki bir vertexi seçip ona modifier ile bağlamak mümkün olabilir (denemedim)
- Offline
- Erkek
o zamanda e.poly ve ya e.mesh oluyo,,kapi ayarlari kayboluyo,yani open diyemiyorum,
- Offline
- Erkek
dummy kullanmayı denedinizmi? kapı kolunu dummy içine alıp dummy i kapıya bağlasanız?
- Offline
- Erkek
Hiç bu şekilde kullaqnmamıştım
evet kulp kanada değil direk kapıya bağlanıyor open komutunda kapı kolu kanatla beraber dönmüyor.Dummy de fayda etmiyor.Herhangi bir edit uygulayıncada kapı özelliği kayboluyor open görünmüyor yani
Autodesk kapıyo kol lazım olduğunu bilmiyormu acaba :)
- Offline
- Erkek
Yapmak istediğin haraket takibini wire parameters ile gerçekleştirilebilir. Aşağıdaki işlem sırası pivot door ve kapı ile birlikte haraket edicek kapı kulu aynı sahne içinde hazır olduğu varsayılarak anlattım.
1) Kapı kolunu pivot door üzerinde nerde durmasını istiyorsan oraya hizala.
2) Kapı kolunun pivot noktasını, pivot door`un pivot noktasına align ile hizala.
3) Kapı kolunu seç ve mausun sağ tuşu ile açılan pencereden WireParameters seç.
4) Açılan pencereden Transform => Rotation => Z Rotation ( burda istediğin yönde dönmez ise X,Y,Z den daha sonra değişiklik yapabilirsin )
5) Link yapar gibi pivot door`u seç.
6) Açılan pencereden Object(PivotDoor) => Open(degrees) seç.
7) Açılan pencerenin tam ortasındaki ok işaretlerinden sola işaret edene bas ve connect düğmesiyle bağlantıyı etkinleştir.
Artık kapı kolunun z ekseninde dönüşü pivot door`un açma kapama değerine bağlı durumda.Açma kapama değerinde yapıcağın herhangi bir değişiklik kapı koluna da etki edicektir. Yalnız 3d max açı değerlerini radyan olarak hesaplar dolayısıyla senin derece olarak haraket ettirdiğin kapı 1 derece açılsa kapı kolu 57.2958 derece haraket edicektir. Bu durumu düzeltmek için aşağıdaki adımları takip et.
8) Kapı kolu seçilmiş durumda iken üst menüden Animation => Wire Parameters => Parameter Wire Diyalog ( Kısayol Alt+5 ) ile açılacak pencerede. Pivot Door`u sahneden seç ve az önce açılmış olan pencerenin solundaki birbirini takib eden dairesel okları olan düğmeye bas. Bu düğmeye basmanla birlikte pivot door düğmenin altındaki listede açılacaktır.
9) Sağdaki listede pivot door`un kontrol parametreleri soldaki listede kapı kolunun kontrol parametreleri var. Pivot dorun listesinde Open (degrees) kontrol eden olduğu için yeşil renktedir, kapı kolunun Z Rotation kontrol edilen olduğu için kırmızı renktedir. İstediğin haraketi elde etmek için kırmızı ve yeşil olan yazıları seç.
10) Listelerin altında 2 adet yazılabilir alan vardır, her bir alan altındaki listede seçili kontrolera etki edebilmek için max script dilindeki komutları algılamak için kullanılır. Kapı kolunun altındaki listede Open__degrees_ diye bir yazı olmalı bu yazıyı degtorad(Open__degrees_) olarak değiştir. Dagtorad komutu parantez içindeki değeri radyandan dereceye çevirmekte kullanılır. Update düğmesine tıklayarak komutu etkinleştir.
Eğer herşeyi doğru yaptıysan kapıyı açıp kapattığında kapı kolu kapı ile birlikte haraket edicektir.
İyi çalışmalar.
- Offline
- Erkek