3ds Max : Select And Link Hakkında
Merhaba. Sorumu daha açıklayacı olabilmesi açısından A B C D objeleri şeklinde örnekle anlatacağım
Diyelim ki A1 A2 B1 B2 C objelerimiz Var. Neden A1 çünkü A olanları aynı amaç için kullanacağım ancak group yapmadan.Yani Group yaparsam similasyonum bozuluyor.
Sorum şu şekilde.
İstediğim şey şu, C objesini B1 ve B2 objelerine bağlamak istiyorum.B1 objesinide A1 e B2 yide A2 ye bağlamak istiyorum. Ancak şurada bir problem ortaya çıkıyor. C objesini B1 e bağladıktan sonra akabinde b2 ye bağlayınca B1 bağlantısı iptal oluyor.Yani c yi hareket ettirince b1 yerine b2 hareket ediyor.Aynı şekilde B1 i A1 e bağladıktan hemen sonra B2 yi A2 ye bağlayınca B1- A1 bağlantısı iptal oluyor kendiliğinden.Nasıl çöözebilirim. Şimdiden teşekkürler.
- Offline
- Erkek
evet :d
- Offline
- Erkek
C objesi için iki tane dummy oluştur. onlara D1 ve D2 diyelim :)))
birtanede MainDummy olsun hepsinin önünde onada MD1 diyelim.
tersten gelip bağlarsan yani ;
#ORN#
A1 -> B1 -> D1
A2 -> B2 -> D2
D1 ve D2 seçili iken C
C -> MD1
MD1 bağlantısından hepsini kontrol edebilmen gerekli denedim çalıştı
yanlış anlamadıysam tabi :)
- Offline
- Erkek
Evet yanlış anlamışsın :).
Direksiyon mili düşün. Sağ teker ve sol teker olarak.Mili sağ tekerin merkezindeki parçaya, o parçayıda sağ tekere bağla. sonra aynı mili bu sefer sol tekerin merkezindeki parçaya ve o parçayıda sol tekere bağla. Animasyonda tekerler amortisorler similasyon olarak kendi oluşacak. ancak hareket verince bir tekerin mili havada kalıyor. Ya sağ ya sol farketmez. Çünkü ya sağdan ya soldan vazgeçiyor .Tek bir mil olduğu için..Ancak senin dediğinde d1 d2 objelerini aynı anda seç diyorsun. Ben tek tek hareket ettirmekten bahsediyorum.
not : ayrıca ikisi aynı harekete odaklanırsa araç giderken ön tekerler aynı hareketi yapar :) birisi büyük çukura girince daha aşağı eğilcek diğeri yukarda kalıcak. Anlatabildim umarım :D
- Offline
- Erkek
Ve de araba sağa ya da sola viraj alırken tekerlerden biri diğerine göre daha yavaş döner, "........." sayesinde ;) (Filmlerdeki Hain kahkaha sesi)
Ve de Kadınlar, Erkeklere göre daha fazla kıvırırlar, yürürken ;) (Gene aynı kahkaha)
Ödev: IK (inverse kinematic) ile FK (Forward kinematic) araştırılacak, Farklar ortaya konacak.
- Offline
- Erkek
kökten yanlış anlamışım :)) ben daha çok sıralı bişeyler diyorsun demiştim.
usta buradan cvp vermek zor buna el altında olmadan dosya çünkü wire parametreler de rotate hareketleri falan bağlamak lazım kinematic işine girmek lazım.
- Offline
- Erkek
ETezer; bir teker diğerine göre yavaş döner gibi olaylar gözle algılanmadığı için yapmayada gerek yok :) Ödevlere çalışalım bakalım.Teşekkürler.
CoDiE; Saolasın artık araştırıcaz bakalım.
- Offline
- Erkek
"Ama" diyorsun 3ddesigner, Kıvıran bayanlar gözle algılanır :)) Emin ol ki, mantık aynı mantık... ;)
- Offline
- Erkek
link ile yapılabilecek gibi birşeye benzemiyor, sanırım script gerekebilir
- Offline
- Erkek
Bence aynı objeyi iki farklı objeye bağlamak için birine link constrain diğerine wire parameters ile bağlayabilirsin. Bu oldukça derin bir konu ve bir iki kelimede anlatılacak gibi değil. Bir fikir sahibi olmak için https://www.youtube.com/watch?v=ytW9dyEtxqc&list=PL6EDCE06003CC2627&index=28 ten başlayabilirsin.
İyi çalışmalar.
- Offline
- Erkek