3ds Max : poligonun iki yüzeyine ayrı kaplama yapma!!!
selam arkadaşlar
Aynı yuzeyin hem iç hem dış kısmına ayrı materyal ekleme şansım varmıdır...
Sahnede dümdüz bir plane var diyelim.. bu planenin her iki yüzeyine ayrı materyal atayabilirmiyim..
Eger böyle bir şey mümkünse zamandan en az %40 kazanmamı sağlayacak arkadaşlar..
bahsettiğim kaplama örneği: http://imm.io/SeqR
yardımcı olabilirsiniz umarım..
iyi çalışmalar
- Offline
- Erkek
gazete sayfası gibi mesela... ilk yüzey farklı kaplama, yüzeyin arkası farklı bir kaplama..
olmaz mı olmaz mııı.... =)
- Offline
- Erkek
plane olmak zorundamı cok az bir kalınlık versen sahneni etkilermi?
- Offline
- Erkek
- Object Properties`ten "Backface Cull" seçili hale getir.
- Modeline "Unwrap UVW" modifier ata.
- Parameters`den "Edit..." butonuna bas.
- "Face Sub-object Mode" (3 tuşu) seçiliyken tüm objeni seç.
- "Edit UVWs" ekranında "Mapping" sekmesinden "Flatten Mapping" seç.
- Düzgün bir şekilde unwrap yap.
- Objeni "Edit Poly" ye çevir. Materyal ID: 1 gir
- Simetrisini alıp Materyal ID: 2 gir.
- Materyal Editor üzerinde "Multi/Sub-Object" yarat. 1. yüzeye istediğin texture`u 2. yüzeyede diğer textureyi ata.
- Offline
- Erkek
kullanım alanım sadece düz bir plane değil..
bazen karmaşık yüksek poligonlu kıvrımlı köşeli şeyler de oluyor..
yardımlarınız için hepinize çok teşekkür ederim.. ben netten çözdüm olayı..=)
double-sided materyali varmış maxde zaten ... tam aradığım şey ;)
- Offline
- Erkek