3ds Max : Delik açamıyorum...
- Offline
- Erkek
Line ile yuvarlağını tam istediğin gibi oluştur yada circle ile. sonra extrudeyi çak, sok içine boolean de.
- Offline
- Erkek
Sonr Onu yapıyorum ama sonradan chamfer uyguladğımda istediğim verimi alamıyorum...
Mesela 3 cm lik chamfer uygulayacağım mesela bir tarafı 3 oluyor diğer tarafı ya daha küçük ya da daha büyük oluyor.Eşit olmuyor yani.
Aslı derdim o zaten..
- Offline
- Erkek
Sizin sorunu tahminen biliyorum, bir iki saate kadar cevap vermen olmazsa max den ss koyup örnek gösteririm. Şimdi az işim var :)
- Offline
- Erkek
Şu an müsait olsanız keşke de hemen cevap verebilseniz..
- Offline
- Erkek
Silindiri istediğin ovallikte çiz üst poligonu sil, poligonları ters çevir, clonla kenar edgeleri exrute et araları bridge yap. Sonrada filleti uygula gitsin.
maxi bilmem ama mododa benzer bişeyi yukardaki yöntemle yapmıştım gayette güzel oldu.
yukarıdaki resim dosyası yeni çizildi obj yapıp atabilirim istersen mail vermen yeter
- Offline
- Erkek
Yaptığım bi metod vardı ama şu an yapamıyorum.
Kısaca anlatayım.
Yüzeyi enine boyuna 4 eşit parçaya bölüyorum.edgelerin kesişim noktalarında oluşan vertexleri seçip chamfer yaptığımda bir kare oluşuyor.
Ben daha önce kare değilde oradaki subdvsleri (ya da herneyse) adı arttırarak kare değilde yuvarlak bile yapabiliyordum.
Ama şu an yapamıyorum sebebini de bilmiyorum.Ya da ben yanlış hatırlıyorum...
- Offline
- Erkek
bu anlattığını mododa (karşılığı bevel "b") bende kullanıyordum taki bir çizimde uygulamak istediğim şekil smooth yapınca bozulana kadar sonra üstte anlattığım yöntemle gittim her hangibir bozulma olmayınca tamam dedim tabi bu söylediğim 3-5 şekil yapacaksam fazla ise hiç kasamam basarım bevelı.
- Offline
- Erkek
Peki şöyle birsey denesen sadece öneri bir box çizdin diyelim bunu belli parcalara enine boyuna böldün.Sonra onu editable poly cevirdin daha sonra vertek modunda iken delik acmak istediğin bir vertexi seçtin ona chamfer uyguladın muhtemelen kare olacak fakat chamfer yaparken delik ac chmaferde ole bi özellik var vertexleri cekiştir elips yap ve daha sonra ona turbo smoot ver edgelere chamferda verip borderla cap yap o acıklıgı kapat belki işine yarar umarım anlatabilmişimdir:)
Kolay Gelsin...
- Offline
- Erkek
Resime göre normalde line ile çizip bevel verirsen olur.Onun haricinde nesneyi kaba modellediktensonra elipsleri shape mergelersin.Ordaki polygonları silip border ile ekstra bir yüzey daha oluşturarak yaparsın.
- Offline
- Erkek