3ds Max : Light Map Hakkında
Merhaba arkadaşlar benim sorum şu, sitede ve internette araştırdım ama net sonuca ulaşamadım bu nedenle bu konuyu birde size sormak istedim.
Light Chace, irradiance map vs. kısımlarda yer alan ve sahnenin light map`ini dosya ya kayıt etmeye yarayan MODE kısmında, deneme renderleri yani hızlı renderlerda kayıt edip ve render ayarlarını yükselterek kaliteli olarak render almak istediğimizde bu harita dosyasını kullana biliyormuyuz. Yoksa bu dosyayı sadece kayıt sırasındaki ayarlarla mı kullanıyor?
Bu konuda yardımlarınız için teşekkürler.
- Offline
- Erkek
Cevap verebilecek kimse yok mu?
- Offline
- Erkek
map leri kayıt ettiğinizde render dediğiniz zaman sadece kaydettiğiniz ayarlarda alır yani kaydettiğiniz mapler dışındaki değişiklikleri görmez
- Offline
- Erkek
bu animasyonlar da kullanılır. amacıda ışık haritalarını üstüste bindirerek bindirerek her karede farklı ışık haritası oluşmamasını sağlamaktır. GI hesaplamalarında oluşan flicker(titreme) problemini önlemek için kullanılan yoldur.
- Offline
- Erkek
Cevaplarınız için çok teşekkürler.
- Offline
- Erkek
Sadece animasyon kayitlari için değil deneme Renderi yaparken de çok işe yarıyor. indirecti değiştirmeyecek her ayarı değiştirebilirsiniz.
- Offline
Anladım ancak bi yanlışım varsa düzeltirmisin lütfen, indirect aydınlatma ayarlarının hassas ayarlar olduğunu biliyorum, bu sebeple bu ayarı etkileyebilecek diğer kanal ve ayarlar mevcut. Bu ayarları değiştirmeden light map kullanımının bi hiyerarşisini söylemen mümkün mü? Yani, caustic ayarını değiştir, catmull rom ayarına dokunma gibi... Diğer site ve eğitim sitelerini gezdim araştırdım ancak net açıklayıcı bi bilgiyle karşılaşmadım.
- Offline
- Erkek