3ds Max : Sahneyi Oyunlardaki Gibi Optimize Yapmak
3ds max ortamında kaliteli ve hızlı renderi nasıl sağlarız ? Çok oyun oynayan birisiyimdir, oradaki görüntü kalitesinin yarı ayarında bile bir çalışma yapsam render süresi uzuyorda uzuyor. Oyunlarda öyle değil, bilgisayar saniyede 60 kareye varan görüntü elde ediyor, ve oldukça da tatmin edici bir görsel alıyoruz. Render hep yavaş olmak zorunda mı?
Oyunlarda optimizasyon çok mu iyi ? 3d yazılımlarda çok mu kötü bu durum?
- Offline
- Erkek
Şöyle düşün, oyunlarda önceden hazırlanmış ,hdd`e ve ram`e yüklenmiş bir sahne içinde dolaşıyorsun ama render alırken o sahneyi sıfırdan oluşturuyorsun.
Bir sahneyi sıfırdan oluşturmak farklı bir şey,zaten var olan bir sahneye bakmak veyahut izlemek farklı bir şey.
- Offline
- Erkek
aynen oyunlarda bastan sahne olusturmuyor hazır olusturulmus bırsey sunuluyor.
- Offline
- Erkek
oyunlardaki render bizim bildiğimiz render değil oyunlarda sadece poligonlar döner saniyede 50-60 kere oda sadece kameranın görüş açısına giren poligonlar. ışık-gölge hesapları mesela unrealde yine saatlerce render alınıp mevcut textureların üzerine aktarılır.
- Offline
- Erkek
Flatiron plug-in`i kullan.
- Offline
- Erkek
Cevaplar için çok teşekkür ederim, olayı anladım, Flatiron`u da araştıracağım.
- Offline
- Erkek
Bu benim de çok merak ettiğim bir konuydu gerçekten. Çünkü bu bilgi bilinmeden önce render programları çok hantal ve boş işlerle uğraşıyormuş gibi geliyordu. Ama soruyu soran arkadaşa ve cevaplayanlara çok teşekkürler, biraz aydınlanmış oldum :D
- Offline
- Erkek
Unreal sdk veya unity3d konularını araştırarak olaya başlayabilirsin. Yada daha kolay bi çözüm olan lumion `u deneyebilirsin. C++ veyahut C `de bir render motoru yazmak vs. adamın alnından kan aldırır. Ciddi vakit ayırman gereken olaylardır. O yüzden oyun firmaları dahil "hazır" bir render motoru yada fizik motoru kullanırlar... Ama sadece 2-3 yıl arge yapıp bi render motoru yazsan kendini kurtarırsın herhalde...
- Offline
- Erkek