3ds Max : map hazırlama

map hazırlama
3ddesigner3d designer

Reflection Color Map, Reflection Glossiness Map, Ao Shadow Color Map, Nasıl hazırlanır ?


2012-12-14 15:49:05
  • Offline
  • Erkek
nasıl derken mantık olarak
erenminareciEren MinareciAvatar

nasıl derken mantık olarak mı, yoksa program olarak mı?


Remember when life was simple and Voltron & ThunderCats ruled the Universe
2012-12-14 16:02:43
  • Offline
  • Erkek
bir çok tutorialde bunları
3ddesigner3d designer

bir çok tutorialde bunları kullanıyorlar, neyi nereye koycağımızı anlatıyorlar da o mapler nerden geldi gökten mi indi şeklinde sorayım.Yani hem programla hem mantık olarak. Yada biraz daha özetlersek kısaca bu mapleri hazırlamak istiyorum.nasıl hazırlayacağım konusunda bilgi istiyorum şeklinde de sorulabilir.


2012-12-14 16:05:10
  • Offline
  • Erkek
bildiğim kadarını anlatayım birileri
erenminareciEren MinareciAvatar

bildiğim kadarını anlatayım birileri yazana kadar.
bu mapler klasik bump gibi siyah beyaz mantığında gidiyor.ha bu demek değil ki başka renklerde girmiyor ama geneli siyah beyaz aralığında.

reflection mapten örnek vermek gerekirse; bi objen var ve bazı yerleri parlama yapıyor bazı yerleri yapmıyor.yine örnek evet, paslanış metal.sadece passız yerlerini parlatabilmek için ordaki reflect mapinin beyaz, kalanlarda ise siyah olmalı.yukarda yazdığım gibi bumpta nası kabarıcak yerler beyaz oluyorsa burdaki mantık ta o.

yapımına gelince ister photoshopta yaparsın ister crazybump,shadermap gibi programlarda yaparsın.

dipnot : anlattıklarım vray için.hoş hepsinde aynı mantık ama yanlışım olmasın.

dipnot 2 : ambient occlusion mükemmel bişeydir.


Remember when life was simple and Voltron & ThunderCats ruled the Universe
2012-12-14 16:12:31
  • Offline
  • Erkek
Genel mantık şu:
ArkondeRAlper SözenAvatar

Genel mantık şu:

Beyaz = 1, %100, Tam etki
Siyah = 0, %0, Etki yok
Gri(0-255 aralığında, Örn:128)= 0,5 %50, Yarım etki

Grayscale kaplamayı ne olarak kullanırsanız, kaplama o kanalda siyahtan beyaza doğru bu şekilde etki eder.

Örnek olarak, fayans kaplaması yapıyorsunuz. Bunun için bir tiles kaplaması kullanırsanız iş çok kolay olur değil mi? Malzemenin reflection kanalına bu tiles kaplamasının bir kopyasını bağlayın. Derzleri tam siyah, fayansları da yansımasını istediğiniz kadar bir gri tonu yapın. Böylece fayanslarda yansıma oluşur, derzler mat kalır. Bu tiles map in bir kopyasını çıkartın, blur değerini arttırın ve displacement ya da bump kanalına ekleyin. Siyah olan derzlerin bulunduğu yerlerde hiçbir etki oluşmazken daha açık renkteki fayans bölgesinin uygun biçimde kabartıldığını göreceksiniz.

Mantık hep aynı. Eğer texture ile çalışacaksanız da photoshop vb. bir programda önce grayscale e çevirip, kontrast, curves benzeri araçlarla oynayarak istediğiniz kaplamayı elde edene kadar uğraşacaksınız. Gerekli yerlerde el ile dokunuşlar ekleyerek, detay katabilirsiniz.

Alternatif olarak crazy bump gibi programları da kullanabilirsiniz.

Kolay gelsin...


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2012-12-14 17:19:51
  • Offline
  • Erkek
Herkese cevaplar için teşekkür
3ddesigner3d designer

Herkese cevaplar için teşekkür ederim. Bump map veya displacement map mantığını biliyorum. Ancak ve ancak bu saydığım 3 mapi hazırlamaya kalkerken, photoshop açıp normal kaplamamızı siyah beyaz yapıp mı kullanacağız. ? müdahale derken ? tonlarınamı müdahele ediyoruz. ? hepsini siyah beyaz yada açık koyu tonlarda oynama yapacaksak isimleri neden farklı. Bu 3 mapin detaylı yapımı nasıl olacak tam anlayamadım halen. bunun anlayamamanın nedenide bu 3 ü arasındaki farkları tam bilememden kaynaklanıyor. bu 3 mapi resimli bir anlatımla kısaca izah edebilirseniz çok mutlu olurum. yani temel olarak tam olarak 3 ünün ayrı ayrı neyi sağladığını, önce yapımı sonrasında sonucu ne işe yaradığını tam olarak gözlemlemek açısından.tekrar teşekkürler


2012-12-14 17:28:51
  • Offline
  • Erkek
Kaplama uzmanlarından yardım bekliyorum
3ddesigner3d designer

Kaplama uzmanlarından yardım bekliyorum


2012-12-15 05:46:04
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!