3ds Max : Peyzaj yapabilme
Arkadaşlar yıllardır max işiyle uğraşan birisi olarak peyzaj da hep sıkıntı çekmişimdir. Yalnız bu ağacı çimi nasıl yaparım dan ziyade hangi ağaç nereye koyulur, renk ayarlamaları nasıl olur? Binanın kuzeyine hangi bitki güneyine hangi çiçek koyulur gibi konularda teknik bilgi almak istiyorum. Bu anlamda kaynak araştırması yaptım bir çok peyzaj dersinin kitaplarına ulaştım. Lakin fiyatlar biraz yüksek bu yüzden üçünü beşini alıp değerlendireyim diyemiyorum. Tavsiye edeceğiniz bir kaynak var mı? Şimdiden teşekkür ederim.
- Offline
- Erkek
bir peyzaj mimarinin yanında çalışmak en iyi yöntem bence
- Offline
- Erkek
Bencede bu konuda bir peyzaj mimarı ile işbirliği yapmanız daha iyi olacaktır.
- Offline
- Bayan
dış cephe görsel yapıyorsan, ve sunacaksan sağa sola koy 3 5 ağaç render al. önemli olan güzel görünmesi. kuzeyde aloevea güneyde çam ağacı vs gibi detayları kimse görmez :D görmek isteyen zaten dış kısmını peysaz mimariyle çalışır. onların uzmanlık alanı. herkes kendi işini yapmalı.
- Offline
- Erkek
Kesinlikle katılıyorum yorumlara lakin gidelim de bir peyzaj mimarı gibi çevre düzenlemesi yapalım demiyorum zaten... Bizim istediğimiz sırıtmayacak şekilde bilinçli bitkilendirmek...
- Offline
- Erkek
Arkadaşlara katılmakla beraber ben de peyzajı göze hitap edebilecek herşey olarak görüyorum.Yoksa şu surada olur bu burada olur gibi şeyler saçma gelmiştir bana.Sonuçta bi´ yakıştırmadır.
- Offline
- Erkek
Bitkileri, doğal kütleler olarak düşünebiliriz. Bu fikirden yola çıkarak bitkilere, yarı açık, açık mekanları tanımlamak için kullandığımız araçlar desek doğru olur sanırım.
3 boyutlu görselleştirmede de tam olarak bahsettiğim bu işlevinin üzerinden gidilerek bitkilendirme yapılabilir. Daha kaba tabirle bir çerçeve gibi görebiliriz bitkilendirmeyi. Bu çerçeveyi de kendi içinde kademelendirerek, çizgiselliğini hem 3. boyuta taşır hem de etkisini güçlendiririz.
Burada bakış açım; mesleğimin veriklerinden ziyade görselleştirme ustalarının incelediğim çalışmaları. Hemen hemen her mimari görselleştirmecinin elinden geçen Farnsworth House örneği mesela,
Alessandro Prodan`ın elinden çıkma bu görseller dediğim şeyi açıkça ortaya koyuyor.
http://img21.imageshack.us/img21/584/04forest.jpg
http://img379.imageshack.us/img379/3709/03fullfrontal.jpg
Eser mevcut halinde tıpkı buradaki gibi , bitkilerle tanımlanan bir alanın ortasında bulunuyor zaten. Temel amacımızda mümkün olduğunca doğayı ve doğanın sürekli farklılaşmasını yakalamaksa bu harika bir örnek. Ön plana yerleştirilen yoğun dokulu ve yaşlı bir ağaç, arkasında minimal farnsworth house ve onu ortaya çıkaran yoğun yapraklı kademeli olarak yükselen bitkilendirme.
Bertrand Benoit`in Gracticule House`ına bakalım. Bahsettiğimiz temel özellikler yine net biçimde ortada.
http://www.flickr.com/photos/41188947@N06/5710570185
Sonbahar etkisiyle çerçeve içine alınmış mimari mekan.
Verdiğim örnekler tabii ki mimari olarak, yer seçimi olarak çok doğru tasarlanmış eserler. Anlatmak istediğim yaklaşımı net biçimde ortaya koymak için bu örnekleri verdim yine de.
Malum, ülkemizdeki ticari işler genelde çok katlı yapılar, çirkin cepheler ve yoğun sert zeminlerden oluştuğu için örneklerdeki güçlü etkiyi yakalamak çok zor. Fakat 3d sahnemizdeki kamera da çevre de bizim elimizde o yüzden mümkün olduğunca iyi kompozisyon, kademelendirme ve tanımlama ile bitkinin gücünü kullanarak kalitenin arttırılabileceğini düşünüyorum.
- Offline
- Erkek
``Kesinlikle katılıyorum yorumlara lakin gidelim de bir peyzaj mimarı gibi çevre düzenlemesi yapalım demiyorum zaten... Bizim istediğimiz sırıtmayacak şekilde bilinçli bitkilendirmek...``
Burdaki çoğu arkadaşta zaten bunu anlatmaya çalışmış.Bende dahil olmak üzere.Sizin istediğiniz şey peyzaj mimarlığının alanına giriyor. Sizin söylemlerinizden şunu çıkarıyorum. Ya bana bu işin temelini gösterin bende yapayım onların işini ama ben peysaj mimarlığı yapmayayım. Yeni bir branş ortaya çıksın. Bu branşın adıda peysaj mimarlığı yapmayan sadece hoş sırıtmayacak bitkilendirme ana bilim dalı .. Denize giren ıslanır . Ben denize gireceğim ama ıslanmak istemiyorum diyemezsiniz.Peysaj mimarlığında üniversitelerde tarih matematik anlatılmıyor. Onların ortak amacı sizin istediğiniz şekilde sırıtmayacak bitkilendirme yapmak. Onun için diğer bilim dallarından başlayarak 4 yıllık uzun bir eğitim süresince belli bir olgunluğa kavuşup büyük firmalarda yüksek ücretlere çalışıyorlar. Patronlar bu arkadaşlara sırıtmayacak bitkilendirme yaptıkları için yüksek ücret ödüyorlar. bunları bu perspektiften değerlendirmek daha doğru olur. Keza söylemleriniz benim ve bir kaç arkadaşın yorumunu boşa çıkarıcı nitelikte.
charmashaoki;
Genel tanımlamalarınıza katılıyorum.Alessanda Prodanın görselleri gerçekten bir fotoğraftan ayırt edilmiyor. Ancak oradaki örnek tamamiyle doğal bir alan içerisinde sunulan bir sunum. Yani mevcutta var olanı birebir çalışmış.Ve bunu fazlasıyla bşarmış.Ancak ben şu cümlenize kesinlikle katılmıyorum;
``Malum, ülkemizdeki ticari işler genelde çok katlı yapılar, çirkin cepheler ve yoğun sert zeminlerden oluştuğu için örneklerdeki güçlü etkiyi yakalamak çok zor. Fakat 3d sahnemizdeki kamera da çevre de bizim elimizde o yüzden mümkün olduğunca iyi kompozisyon, kademelendirme ve tanımlama ile bitkinin gücünü kullanarak kalitenin arttırılabileceğini düşünüyorum.``
Çünkü örneklerdeki güçlü etkiyi yakalayamamanın nedeni bu değildir.Bunun tek nedeni dünyada o modelleme,kaplama, ve renderı alabilecek yeteneklerin 5 kişiyi geçmeyeceğinden dolayıdır. Çalışmalara dikkatlice bakarsanız bildiğimiz orman var orada. Ve bu ormanı adam en ince detayına kadar çizmiş.Oluşturmuş. Kaplamış, Render almış. Sizde her hangi, bir orman içerisinde bir box yapmaya çalışabilirsiniz. Ancak o ormanı yapamamanın nedeni dediğiniz nedenden kaynaklanmadıgını tamamiyle yazılım bilgisi eksiklği ve görsel algıdaki eksiklten kaynaklandıgını görürsünüz. Dediğiniz gibi sert zemin yada çirkin cepheyi buna bir bahane olarak göstermek gerçekten doğru olmaz.
Sonuca gelirsek. Mesele bizler örnekteki gibi sıradan bir orman içerisinde bir yapıyı bu kalitede çizebiliyormuyuz. Yoksa çizemeyip sorunu başka yerlerdemi aramaya çalışıyoruz ?
Saygılar.
- Offline
- Erkek
3ddesigner;
Yazımın genelinde de belirttiğim gibi; bunları temel olarak anlatmak istediklerimi en net biçimde anlatan uç örnekler oldukları için seçtim. Güçlü etki olarak bahsettiğim tanımlama ise, model,kaplama ve render kalitesinden ziyade ortam ile bütünleşen, tasarım niteliklerini ortaya koyabilen ve bitki ile genel sunumu güçlendiren çalışmalar ortaya çıkarmak.
Bunları bunları yaparsak böyle harika sonuçlar alırız ya da bizim çirkin cephelerimiz yüzünden böyle sonuçlar çıkaramıyoruz gibi bir amaçla söylemedim ki zaten. Bahsettiğim gibi, tekrar etmeyeni, doğalı en doğru yolla ortaya koyan çalışmalar oldukları için bunlar üzerinden gittim. Örnek almamız gerektiğini düşündüğüm için de özel olarak bunları seçtim. Teşekkürler.
- Offline
- Erkek