3ds Max : Tente tasarımı ama nasıl?

Tente tasarımı ama nasıl?
natulusMustafaAvatar

Tente örneğiArkadaşlar modellemeye yabancı değilim ancak aşağıdaki resimdeki gibi tenteler yapmak için hangi modelleme tekniğini tavsiye edersiniz ya da siz olsanız nasıl başlarsınız bu işe?


2012-10-31 15:40:04 Edit:2012-10-31 15:42:57
  • Offline
  • Erkek
1 plane çizin segmentini
kajaxatakan şıkoğluAvatar

1 plane çizin segmentini yükseltin (50 mesela) . sağ tıklayıp editable poly yoluyla poly nesnesine dönüştürün. vertex moduna geçip en köşedeki 1 vertexi seçip soft selection bölümündeki use soft selection kutucuğunu işaretleyin. fallof değerini 200 gibi yüksek bir değere getirip seçtiğiniz vertex i yukarı ve ileri geri çekiştirin. kumaş gibi gerildiğini göreceksiniz. kolay gelsin.


vefasız hedef kitle
2012-10-31 15:51:03
  • Offline
  • Erkek
Çok teşekkürler işime yaradı..
natulusMustafaAvatar

Çok teşekkürler işime yaradı..


2012-10-31 16:03:14
  • Offline
  • Erkek
Düz bir plane nesnesi
ArkondeRAlper SözenAvatar

Düz bir plane nesnesi çizin. Sağ tıklayıp "convert to editable patch" seçeneğine tıklayın. Daha sonra da nokta ve handle lar ile istediğiniz şekli verin. 3-4 dakikada hazır :)


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2012-10-31 16:04:13
  • Offline
  • Erkek
ancak böyle yan cepheleri
natulusMustafaAvatar

ancak böyle yan cepheleri biraz daha içeri geçirmek istediğim de bozuluyor benim mantık şöyle..yine line modunda istediğim formu verdiğim diyelim peki daha sonra planedeki segmentler gibi nasıl içini doldururum.Normalde line modunda vertexleri oynadığım istediğim hacimleri veriyorum ama renderda birbirine girdiği için siyah çıkıyor..Benim mantıkta bir şey yapılamaz mı?


2012-10-31 16:22:49
  • Offline
  • Erkek
Patch ile yapmak en
ArkondeRAlper SözenAvatar

Patch ile yapmak en kolay yolu. Yan taraflarını da handle lar ile ayarlayabilirsiniz. Segment sayısını artırarak detay da ekleyebilirsiniz. Ama özellikle line ile yapmak istiyorsanız da şeklinizi çizdikten sonra surface modifier ekleyerek yapabilirsiniz. Surface modifier için çizdiğiniz şeklin üç boyutta düzgün bir kafes yapısı oluşturması lazım ve arası doldurulacak olan bölgelerin 3 ya da dört köşeli olmaları lazım.

Kolay gelsin.


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2012-10-31 16:33:29
  • Offline
  • Erkek
istediğin şekilleri Bend Taper
CoDiEEngin EROLAvatar

istediğin şekilleri Bend Taper FFd gibi deformasyon araçları ilede çok rahat elde edebilirsin 2 bend ile kıvır FFD ile de uzamasını istediğin yerleri çekiştir


https://www.facebook.com/grnt3d | www.grnt3d.com | http://codie1982.deviantart.com/ | http://nmo.cgsociety.org/
2012-10-31 20:24:44
  • Offline
  • Erkek
Engin arkadaşımızın dedğini yaptım
sahintutusŞahin TtutuşAvatar

Engin arkadaşımızın dedğini yaptım

Engin arkadaşımızın dedğini yaptım çok kolay oluyor. (eğlence çıktı banada) :) Plane çizip yatay ve dikey 20-20 segment yap modifiers sekmesinden fffd 3x3 modifierini seç modifierin alt sekmesinden control points aktif et. çapraz kenarlardan 2 ayrı noktayı seç move komutu ile z aksında yeterince aşağı indir. diğer 2 control pointi seç bunlarıda yukarı çek. oldu bitti. Yukarı resmini ekledim.

2012-10-31 21:02:18 Edit:2012-10-31 21:03:39
  • Offline
  • Erkek
Cloth ile yapmayı deneyeceğim
natulusMustafaAvatar

Cloth ile yapmayı deneyeceğim arkadaşlar..


2012-11-04 15:17:04
  • Offline
  • Erkek
Mümkünse bu konu silinmesin

Mümkünse bu konu silinmesin cok işime yaradı. Bilgilerini paylaşan arkadaşlara teşekkürler


S. http://www.youtube.com/watch?v=2BCoZiSbGtY
2012-11-21 00:37:06
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!