3ds Max : Kaplama hazırlaması yapamıyorum.
Arkadaşlar merhaba ismim Erkan foruma yeni üye oldum ilgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.Autocad amatör olarak bir kaç yıldır kullanıyorum kaplama yaptığımda renderler iyi sonuç vermediğinde 3d max kullanayım dedim ve yeni başladım.
Sorunum şu corel drawda hazırlanan vektörel desenleri export edip jpg formatına 32 yada 24 bit olarak çeviriyiorum.Çevirdiğim bu jpg resimleri autocad te kaplama deseni olarak rahatlıkla kullanabiliyorum.Ancak aynı kaplamaları 3d max te kullanmak istediğimde izin vermiyor.Aynı şeyi örneğin
kendi fotoğraf makinem ile çetiğim resimle kaplamak istediğimde de yaşıyorum.
Umarım sorunumu anlatabilmişimdir.
- Offline
- Erkek
İzin vermiyor kısmını biraz açıklar mısınız? Herhangi başka bir resimi kaplama olarak kullanabiliyor musunuz? Bu resimleri kullanmaya çalıştığınızda ne oluyor?
- Offline
- Erkek
İnternetten indirdiğim herhangi bir resmide yapamıyorum.Bu ara 2013 versiyonu kullanıyorum.Yaptıklarımı sırası ile anlatayım.1-Max ta herhangi bir silindir çiziyorum 2-Materyal editörü açıyorum ve herhangi bir küreyi tıklıyoruö 3-Get material tuşuna basarak bitmap seçiyorum.4-İnternetten indirdiğim herhangi bir resmi seçiyorum 5-Seçtiğim küre yerine seçtiğim resim geliyor 6- Bu resmi çizdiğim silindire uygulamak için Assign material to selection tuşu ile uygulamak istediğim tuş aktif olmuyor yada sürükle bırak yapmak istediğim silindirin üzerine resmi bırakmama izin vermiyor
- Offline
- Erkek
İnternetten indirdiğim resimleri materyal atamasını çözdüm arkadaşlar.Ancak vektörel çizimden jpg ye çevirdimlerimi atamak istediğimde memory error diye hata veriyor
- Offline
- Erkek
get material _= malzeme al demektir, resim al değildir.
diffuse veya diğer seçeneklerdeki map slotlarına tıkla. Oradan bitmap seç, ardından resimlerini dile dile kullan ;)
cmyk kullanma, aşırı büyük boyutlu resimleri de ram in yettiğince kullan. Bir de Türkçe ye dikkat et. ş,ğ,ç,ı gibi harflerin bulunmamasına özen göster.
- Offline
- Erkek